Inlägg från: Fam Hull |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Mars 2009 del 2
  • Fam Hull

Postade inbjudningarna igår. Dock med julfrimärken så det kanske tar ett par dagar extra för dom att komma fram...

• Fam Hull

Självklart får du det, ju fler dessto roligare
    Hur långt har du/ni kommit i planeringen?

Wiimii skrev 2008-12-15 17:21:49 följande:
    Får jag hoppa in här? Gifter mig 21 mars.
  • Fam Hull

Inbjudningarna har kommit fram idag

• Fam Hull

Ja det blev lite kul reaktioner. En av mina bästa vänner blev så glad att hon började gråta, men så fick hon barn för 2 veckor sedan oxå så hon e väl lite extra känslig Vi ska ju gifta oss på en inomhus-strand så på inbjudan var det en bild en en riktigt paradis-strand som vi tog i Thailand i våras så min mormor o min svåger blev lite oroliga att dom skulle behöva ge sig iväg till Thailand. Men sen läste dom extra-bladet som va med...

Vill nu skrev 2008-12-16 20:33:53 följande:

Åh, vad spännande! Fått några reaktioner?Fam Hull skrev 2008-12-16 13:01:02 följande:
  • Fam Hull

Har du beställt klänningen i Sverige eller utomlands? Ja vi får verkligen hålla tummarna att den kommer i tid, det e ju inte så många veckor att spela på.
    Vi ska oxå beställa ringen i början av januari.

Wiimii skrev 2008-12-16 13:33:55 följande:
    Vi skickade ut inbjudningarna för en månad sen, lokal, kyrka, frisör bokad. Klänning beställd. Den skall komma 11 mars........Håller tummarna att inget strular!!!Ringarna skall beställas i början av januari.Håller på att rasa vikt så jag ville inte beställa för tidigt.
  • Fam Hull

Halloj!

Det har inte hänt så mkt här heller. Delade ut dom sista inbjudningarna på en årlig julkväll den 20:e. Har pratat/mailat med guldsmeden o vi ska dit o ta mått o så i början eller mitten av januari. Hoppas det går bra med din ring. Vet inte hur vi ska lösa med där med tärn-klänningen. Tärnan e ju gravid o vem vet hur stor hon e om 10 veckor.
    Vi har ju bokat lokal inkl mat o personal så det e ju inte så mkt vi kan/behöver fixa själva.
    Har du (o ni andra) börjat kolla ut brudbukett? Tror att jag vet vilken typ jag vill ha. Men det trodde jag ju att jag visste med klänningen oxå...

Va fint att ni prickar in morfars födelsedag!

Vill nu skrev 2008-12-27 20:42:02 följande:

Hej alla brides2be!Hur går det? Här har det varit lite stiltje i och med jul och så! Var dok och beställde ringen den 6 december, och det skulle ta en vecka - har fortfarande inte hört något från dem, så jag börjar bli lite nervös! Måste vara tjatig och ringa dem på måndag. De har säkert haft tokmycket nu kring jul, men då ska man ju inte lova på en vecka!Annars har vi hittat tärnklänning också! Lite svårt har det varit, då jag sitter i Umeå och tärnan i Stockholm. Mailade henne massor av länkar från Blocket, och hon klickade direkt med en av dem! Så skönt!Är ju inte så länge kvar nu! 10 veckor precis, till den 7 mars! Fick veta igår att det är min morfars födelsedatum! Hann aldrig träffa honom, då han dog när mamma var under året gammal, så det kändes lite fint!
  • Fam Hull

Tror att jag vill ha en enkel rund bukett med vita rosor, och i buketten ska det va två (förmodligen mörkblå) rosor. Dom ska representera mig o sambon. Vill gärna ha rosor då jag tänkte lägga buketten på svärfars grav efteråt, o rosor håller ju sig hyfsat i kylan.

Ja just det, tårta! Måste ringa o kolla hur vi ska lösa det. I matpaketet ingår det bara cheese-cake. Ska försöka byta ut den mot en riktig bröllopstårta.

Vill nu skrev 2008-12-28 08:33:05 följande:

Nä, har inte börjat kolla buketten än... Tycker det är skitsvårt, så jag drar på det in i det sista. Vet inte alls vad jag vill ha! Tror jag kommer ta med en bild på klänningen och så får de komma med förslag!Tårtan är också kvar för oss, men sen är nog allt "stort" färdigt! Känns rätt skönt.Vad vill du ha för blommor då?Fam Hull skrev 2008-12-27 22:31:42 följande:
  • Fam Hull

Hallå?!

Bara två månader kvar idag

Svar på tråden Mars 2009 del 2