Inlägg från: marsros |Visa alla inlägg
  • marsros

Mars 2009 del 2

Hejsan hoppsan

Snart är det ju mars!!

- Vi har fått svar av de flesta och alla de kommer. Kul!
    - Klänningen är köpt, sitter som juten så nu får jag inte banta, man kanske skulle väntat lite, men jag fick ett ryck och slog till
    - planerar lunchen som vi ska laga själva. Inget är bestämt än
    - funderar på kläder til brudgummen (ska köpa väst och slips)

Jag har kommit in i planeringsfas 2 efter den jag hade i höstas. nu blir allt lite mer konkret

• marsros

Hej allesamman

Vad ska ni ha för skor? Det kan ju vara både varmt och kallt i mars.

mailade catering för att fråga pris på bröllopslunchen. Vi har i utgångspunkt tänkt göra själv. De hade pris på hemsidan med 5 valfria bufferätter för 155kr/person. Jag valde 4 rätter men bad om fat för 6 personer, som man kan ställa på borden istället för jättefat på buffebord. Plötsligt var priset 265kr/person. Funderar på om det blev bröllopskategori och inte fest kategori. Irriterande!

• marsros

Jag har provat min klänning hur många gånger som helst. känner mig som en stjärna i den. Skor är fortfarande det stora problemet. banta skiter jag i.

• marsros

Athena 79 Impad över vikten. bra kämpat. Jag bara orkar inte just nu så klänningen är stl 44 men superfin ändå. Jag har ställt in mig på mode se positivt på mig själv denna månad.

Nu har jag bokat hotellet för kvällen innan bröllopet. När jag och min tärna bara ska mysa, gosa och njuta av 5-stjärnigt hotell.

Måste provlocka håret så jag vet hur lång tid det tar innan det torkar. Annars måste jag rulla håret på morgonen i torrt hår och det tro jag tar för lång tid. Och köpa kläder till mannen måste göras snarast.

• marsros

Nu har jag bokat rum på sheraton för myskväll med tänarn innan bröllopet, bara 3 veckor kvar.

• marsros

håller alla tummar jag har...öh två.
    Ja man ska bli varm av att tänka på klänningen. Om du inte hittar nån får du köra silvertejp sunt kroppen och liksom modellera om lite

• marsros

fest programmet är klart, blir bara framsida och baksida på ett a5 då de flesta känner varandra från förr och vi inte ska ha en massa sånger och så.

Bara några odr från oss, menyn och lagen i hemmet.
    Har provuppsatt håret och sminkat mig idag för det tänkte jag göra själv.

ska köpa kläder till mannen idag. Och försöka hitta en vit fin pläd som jag ska klippa hål i och ha som poncho.
    Min klänning sitter som ett skinn så jag tror jag klarar mig utan bh, annars måste jag också skaffa nåt att hålla upp härligheten med

• marsros

8 mars Athena79, Vallentuna Kyrka - Såstaholm Hotell
    20 mars Pnuso, Kronovalls slott Skåne
    14 mars Marsros, Tegelsmora kyrka, Uppland

• marsros

sitter här och har på mig mina nya vita skor. Första dagen med dem så de ligger bara på soffbordet för att värmas och formas efter foten.

Dansträna 1 timme per dag från och med igår. Har kommit en bit på väg med det.

Pnuso: jag röstar diadem till utsläppt och kam till uppsatt.

• marsros

Grattis!!!

Härligt att höra att det gick så bra för er...

Idag är jag ledig och ska packa. Flyget hem till Sverige går 07.00 imorgon. Ska ha dansträning heeeela kvällen, vi har nästan fått till det. Mannen trampar mer eller mindre i takt...klart bättre än förra veckan. Resten av veckan blir bara fixa fixa fixa.

ska träffa årästen imorgon, har fortfarande inte fått tag i musikern vilket är lite stressigt

Svar på tråden Mars 2009 del 2