Inlägg från: Athena79 |Visa alla inlägg
  • Athena79

Mars 2009 del 2

Pnuso: Tack.... men det är inte ens en månad... :) 4,6 kg på 2½ vecka :)

marsros: Nej behöver man inte banta så slipper man ju :)

• Athena79

Pnuso: Mitt råd är Isodieten... Fredrik Paulun. Helt underbart :) Bra mat och sötsuget försvinner :)

• Athena79

De hade skickat min näbbklänning till fel kund *grrrr*
    Nu hoppas jag att den sitter som klippt och skuren när den väl kommer. Annars kommer nog Bridezilla att visa sitt fula ansikte.

Provade klänningen igen igår, den sitter fortfarande inte OK. Brösten sitter för högt upp, jag vet inte hur jag ska lösa det. Börjar bli lite sur..... Köpte nya underkläder igår, och hoppas att det ska hjälpa, sen måste jag köpa tejp... kanske kan det fixa till problemet. Det var nästan så jag började gråta när jag provade klänningen igår. Vet inte ens om jag kan få upp tuttarna dit de behöver komma för att klänningen ska sitta snyggt. Sorry för gnällstunden, behöver vara få det ur mig. Gnäller inte så mycket annars, försöker se det positiva i det hela, men det går inte allid :(

• Athena79

marsros: Tack för ditt inlägg om hur du kände dig i din klänning. :)

Jag har nu bestämt mig för att försöka få tag på en annan bröllopsklänning. Jag vill också känns mig som en stjärna i min klänning, och det kommer jag aldrig att göra med den jag beställde. Kosta vad det kosta vill, jag ska bara gifta mig en gång och då vill jag känna mig som den vackraste bruden i världen. Ska iväg och kika på klänningar idag.
    Håll tummarna för mig :)

• Athena79

Nu har jag hittat klänningen D :)
    Jag tackar Bridal Outlet med hela mitt hjärta. Fick hjälp av en underbar kvinna och klänningen sitter som en smäck. Det kommer verkligen bli den bästa dagen i mitt liv :) Glädjetårarna satt i ögonvrån när jag tackade dem innan jag skulle gå, men på vägen hem kunde jag inte hejda mig, det är som en tung sten lyfts från mitt hjärta :) Och det var inte så dyrt.... klänningen, slöja.... håll i er nu.... 2300:-

Tack igen marsros som fick mig att inse att jag inte ville kompromissa :)

• Athena79

Jag lägger in en bild i mitt galleri om en liten stund :)

• Athena79

Tack...det känns så himla bra. Igår var jag nästan redo att ställa in allting, men idag LÄNGTAR jag :)

• Athena79

Hej hej!

Hur går det för er? Allt under kontroll?

Här flyter allt på. Dagarna flyger iväg. Jag har varit och färgat håret hos min svägerska, men ska dit en gång till och lägga slingor. På fredag har jag ansiktsbehandling. Jag går dit i vanliga fall också, 1 gång i månaden. Det är så himla skönt.
    Måste köpa genomskinliga axelband och tejp som jag kan tejpa fast klänningen med om den glappar nånstans. Plocka ihop nål och tråd. Men annars verkar det vara under kontroll.

Igår satt jag och kämpade med festprogrammet. Skrev ut alla sidor och satte ihop dem. När sambon kom em skulle han läsa igenom....och vad har jag lyckats med.... en rubrik hamnade längst ner på menyn... så idag får jag göra om allt. Men det är lungt, förrutom att det går en massa bläck.

Hur har ni andra gjort era festprogram?

• Athena79

Jag har fått information om att de har sån tejp på Twilfit. Har dock inte varit dit ännu.

• Athena79

Idag är det 1 vecka kvar för oss. Det mesta är under kontroll, utom näbb klänningen. Börjar kännas lite nervöst nu.
    Mina kompisar hade ordnat en möhippa till mig. Jag var ute och hade roligt hela dagen och kvällen igår. Det gjorde det lite verkligare faktiskt :)

• Athena79

6 dagar kvar idag :)

Idag ska jag ut och köpa genomskinliga axelband och bröst-tejp.
    Ska också leta efter en fluga till sonen. Vill helst ha en grön, men svart funkar nog också. Annars är nog det mesta under kontroll :) Har mailat hotellet om antalet gäster och några sista minuten frågor.
    Bröllopsriset ska stoppas ner i påsarna och knytas ihop, annars är allt sånt klart också. Jag kan inte fatta att det snart är dags :)

• Athena79

Vill nu: Tell med about it, jag har två slöjor:)

Ringde och hörde om näbbklänningen, och de hade inte fått tillbaka den från kunden de hade skickat den till (de skickade den till fel kund)så jag fick en ny klänning, dock inte den jag beställt, men den blir fin, och så fick jag den för samma pris fast den var dyrare. Det var snällt, nu hoppas jag bara att den passar på Näbben :)

• Athena79

8 mars Athena79, Vallentuna Kyrka - Såstaholm Hotell
    20 mars Pnuso, Kronovalls slott Skåne

Jag la till mig, och ändrade om lite så det blev mer lättöverskådligt, hoppas att det var OK Pnuso.

• Athena79

8 mars Athena79, Vallentuna Kyrka - Såstaholm Hotell
    14 mars Marsros, Tegelsmora kyrka, Uppland
    20 mars Pnuso, Kronovalls slott Skåne

• Athena79

4 dagar kvar idag :)

Fortfarande ingen näbbklänning i sikte. Hoppas att den kommer imorgon, så vi hinner prova den på näbben imorrn.
    Idag ska jag till min svägerska och lägga slingor. Sen ska jag till min tärna och hjälpa henne färga sin utväxt. Och så behöver jag nog ta en match med solariet :) Fullt upp alltså.:)

• Athena79

Didis: Ja det är ju en del att göra. Jag har solat några månader nu och så var vi på semester första veckan i feb. Så jag har grunden redan :)

Gästbok ska jag försöka få till också :)
    Jag har fått en ny scrapbook leksak som man binder ihop papper med så det blir som ett kollegieblock typ. Ska testa den sen :)

• Athena79

3 dagar kvar :)

Näbben har provat klänningen och den satt jättebra. Nu känner jag mig lugn för själva bröllopet, bara gästboken kvar nu. Den är snart klar den med.

Men igår åkte min pappa ambulans till sjukhuset, han har ett virus på balansnerven. Han bara spyr just nu. Han ligger kvar på KS med dropp. I dagsläget vet jag inte ens om han kan komma på bröllopet, och det är jobbigt. Jag vill ju inte gifta mig utan min pappa. Det kan gå över på några dagar, men det kan också ta flera veckor. Så nu håller jag tummarns så de värker.

• Athena79

Tack :)

Ska hämta min klänning idag och sen åka och hälsa på pappa. Tar med mig lillebror också.

• Athena79

Ja nu var man Fru Olsson då :)

Vi hade en underbar dag. Klockan 9.30 var jag och tärnan hemma hos min kompis som skulle göra mitt hår och min make-up. Jag var lugn och balanserad hela dagen. Min tärna däremot hade nog tagit min nervositet också :) Vi kom självklart 30 minuter sent till fotografen men det gjorde inte så mycket eftersom fotografen passade på att ta bilder på maken, bestman, brudnäbben och våran son. De var i tid i alla fall :)
    Vi fick sitta och vänta hos fotografen i 30 minuter innan vi kunde åka till kyrkan, och då började det väl bli lite nervöst.
    Jag klarade Vigseln ganska bra, men solo sången Curly Sue lockade fram tårarna, och den delen när hon pratade om alla som var där för att dela våran dag, min pappa hade inte blivit så frisk att han kunde komma och jag saknade honom hela dagen.
    Utanför Kyrkan stod en Bentley och väntade, den var mammas bröllopspresent till oss. Iväg till Såstaholm där vi skulle äta våran middag. Maten var underbart god och vinerna var helt otroliga. Alla gäster var jätte nöjda. Efter desserten var det paketöppning och jag läste upp talet som min pappa hade skrivit, det blev ganska känslosamt förstås. Men jag klarade det med några pauser :)
    Tårta, Kaffe och avec avslutade måltiden och efter det började folk dra sig hemåt. Vid 10 var vi 5 personer kvar. Vi satt och pratade om dagen och varvade ner. Vi 11 gick vi upp i våran svit och badade med skumpa och färsk frukt. En lagom avrundning av dagen. Vid 12 sov vi båda två :) Trötta men nöjda med dagen, och att vara Herr och Fru Olsson :)
    Allt blev verkligen som vi ville, förutom min pappa då :(

Vid 10 igår kom de med 2 stora frukostbrickor. Vi hade lång tid på oss att äta och plocka ihop alla saker. När vi hade checkat ut ville jag direkt åka och hämta våran son hos mormor. Men Micke höll mig borta :) Vi åkte hem och packade upp presenter och kläder. Slappade i soffan en stund innan vi åkte och handlade mat och fiskar till sonen. Sen fick jag äntligen hämta Albin.... åhh gud vad jag saknat honom. Men jag kunde ändå slappna av, det trodde jag faktiskt inte. Kanske ska låta honom sova borta lite oftare :)

• Athena79

Ja just det, har lagt in några bilder i bildgalleriet, flera kommer när vi samlat in dem från alla gäster :)

Svar på tråden Mars 2009 del 2