Inlägg från: Fam Hull |Visa alla inlägg
  • Fam Hull

Mars 2009 del 2

Välkommen
    Visst e det kul när man slipper va hemlig längre!

Marie och Mikael skrev 2009-01-07 18:15:48 följande:

Hej hej.... nu kan jag äntligen ge mig till känna :)Inbudningarna har börjat komma fram till folk idag, vi har varit superhemliga :) Den 8 mars gifter vi oss :)
  • Fam Hull

Ska beställa min ring nästa vecka, ska bli kul!
    Har ni "gjort" egna ringar eller e det en modell som redan finns?

Wiimii skrev 2009-01-08 15:34:28 följande:
    Då var ringarna beställda, skall provas på tisdag och är klara 3/2. Kul. Sen har bilförmedlingen meddelat att bokningen är ok.
  • Fam Hull

Det tycker jag va ett fint val!

Ska typ oxå göra en "egen" ring. Ska ta modellen från en befintlig ring men göra den i andra mått.

Wiimii skrev 2009-01-09 16:24:07 följande:
    Fam Hull skrev 2009-01-08 17:49:55 följande:
    Har plockat godbitarna ur ringar som redan finns, jag har stenar från min mamma (som gick bort för 5 år sen) som jag vill använda. Därför valde jag att göra "egna".
  • Fam Hull

Oj då! Men det e ju ett par månader kvar så det löser sig nog ska du se. Vilket datum är det ni har planerat?

Pnuso skrev 2009-01-09 23:35:45 följande:
    Hej alla!Paniken sprider sig här, inget går som vi vill. Än så länge varken lokaler eller vigselförättare bokade. Inga inbjudningskort, ingen tilltänkt frisyr och make up, inga skor till mig eller skjorta till honom. Vi har inte heller skickat in några papper till skattemyndigheten (problem med namnbytet). Tja, kort sagt - inget klart. Ursäkta men är lite smått negativ idag... Men det är tid kvar att ordna upp allt på, så gifta ska vi bli iaf :)
  • Fam Hull

Ja, vi förlovade oss i Thailand o köpte ringarna där. Så det är liksom inga normala svenska mått. Skiljer nån mm här o där... Men nu har jag hittat en ring som jag ska ha som modell och en guldsmed som ska fixa den, så att måtten blir detsamma som på förlovningsringen.

Pnuso skrev 2009-01-10 14:22:42 följande:
    Fam Hull , Ja, det ska nog lösa sig. Var lite negativ igår efter att ha pratat med PRV om namnbyte. Vi gifter oss den 20 mars och visst finns det tid kvar att få allt klart. Vi har bestämt hur vi vill ha det och när väl vigselförättaren är bokad så kan vi boka in det andra och hoppas vi kan vara där vi har tänkt.Ni håller på att kolla på ring förstår jag. Jag är himla nöjd med min, den ligger här hemma och väntar :) Vi gjode både förlovningsringar och min vigselring samtidigt till vår förlovning i september. Var runt och tittade överallt ända tills vi hittade en guldsmed som förstod vad vi ville ha och var jätteduktig. Kul att det är flera här som "gör" sina egna ringar.
  • Fam Hull

Vi har oxå OSA sista januari. Alla har inte svarat än men än så länge e det bar två små barn som inte kommer. Föräldrarna ville va barnlediga en sån kväll. Och så kommer inte min farfar som tyvärr gick bort förra veckan.

Då själva vigseln e på en "strand" så kommer jag gifta mig barfota, inte skönt med sand i skorna Men jag måste föröka få tag i ett par skor till resten av kvällen. Kanske oxå ska passa på nu när det fortfarande e rea på vissa ställen.

Vill nu skrev 2009-01-12 08:21:04 följande:

Ja, visst börjar man bli nervös! Vi har OSA sista januari, så vi väntar fortfarande på svar, från några... Men hittills har ingen tackat nej!Var i Stockholm i helgen och hittade både skor och underkläder! Så skönt att ha det avklarat! Fick dessutom skorna för 200:- på rea, så kan det bli bättre??! 54 dagar kvar idag... Sjukt vad tiden går fort!!!
  • Fam Hull

Va bra
    Synd att jag inte tänkte på det när vi va där innan jul...

Wiimii skrev 2009-01-13 18:56:41 följande:
    Har varit i Ullared och fyndat skor (179 och väska (100 . Känns jättebra eftersom jag troligtvis ALDRIG kommer använda dessa igen.
  • Fam Hull

Ska oxå försöka ta oss/mig iväg till en florist snart, nästa vecka kanske. Tårta ska jag kolla med min "systers" "syster", hon är utbildad kock eller nåt liknande. Hon gjorde en jättefin tårta till min "syster" när hon gifte sig i somras.

• Fam Hull

Du har ju förmodligen lagt mkt pengar på klänningen och vill naturligtvis ha den som planerat. Men om det inte skulle bli bra kanske det kan va en idé att sy upp en klänning i Jordanien? Dom borde ju ha massa fina tyger o du kan va med o prova under arbetets gång. Ta med en bild bara för att visa hur du menar. Lycka till o hoppas ni får en underbar resa!

Marie och Mikael skrev 2009-01-15 07:58:17 följande:

Hej hej!Pnuso: Vad jobbigt att det går er lite emot. Jag förstår att du har dåliga daegar, man vill ju att dagen ska bli perfekt.Det blir bra ska du se. Bara allt börjar rulla. Jag trodde att jag hade allt under kontroll....men icke...Vi har kyrka präst, middagen fixad (allt ingår i hotellets paket, även tårta)inbjudningarna skickade, tärnklänningen klar, skor klara, smycken klara, blommor beställt. Ringarna ska inhandlas i Jordanien, vi åker dit om 2 veckor. Sminkös, frisör till mig, frisör till näbben och tärnan. Tid för naglar för mig och tärnan dagen innan bröllopet. Hälsar på solarieöarna lite då och då:) MEN....klänningen kom igår..... den är verkligen jättefint, bra sydd och fint tyg....bara att sömerskan inte tagit hänsyn till att en kvinna med 44-46 inte har behagen på samma ställe som en 34-36. Axelbanden är för korta,vilket gör att midjan hamnar på mitten av ryggen, släpet är alldeles för långt och i livet har de sytt in något som liknar amningsinlägg... och de sitter med 10 cm mellanrum....finns det någon som har så tätt mellan sina bröstvårtor???????? Jag har mailat tjejen som jag beställt klänningen av...får se hur hon tycker att vi ska lösa det här. För lutar det åt att leta upp en sömerska här i sthlm som kan fixa till klänningen.Jag visste att det gick för lätt det här :)
  • Fam Hull

Nu har jag beställt mönster till klänningen, kommer i slutet av veckan. Så då ska mamma få börja sy Hittade inte just en sån jag ville ha, men den här e oxå jättefin!
    På torsdag ska vi till guldsmeden och sen en sväng till lokalen där vi ska vara o diskutera lite detaljer samt hur man kan duka med borden.

Svar på tråden Mars 2009 del 2