Mars 2009 del 2
Välkommen
Visst e det kul när man slipper va hemlig längre!
Marie och Mikael skrev 2009-01-07 18:15:48 följande:
Välkommen
Visst e det kul när man slipper va hemlig längre!
Marie och Mikael skrev 2009-01-07 18:15:48 följande:
Ska beställa min ring nästa vecka, ska bli kul!
Har ni "gjort" egna ringar eller e det en modell som redan finns?
Det tycker jag va ett fint val!
Ska typ oxå göra en "egen" ring. Ska ta modellen från en befintlig ring men göra den i andra mått.
Oj då! Men det e ju ett par månader kvar så det löser sig nog ska du se. Vilket datum är det ni har planerat?
Ja, vi förlovade oss i Thailand o köpte ringarna där. Så det är liksom inga normala svenska mått. Skiljer nån mm här o där... Men nu har jag hittat en ring som jag ska ha som modell och en guldsmed som ska fixa den, så att måtten blir detsamma som på förlovningsringen.
Vi har oxå OSA sista januari. Alla har inte svarat än men än så länge e det bar två små barn som inte kommer. Föräldrarna ville va barnlediga en sån kväll. Och så kommer inte min farfar som tyvärr gick bort förra veckan.
Då själva vigseln e på en "strand" så kommer jag gifta mig barfota, inte skönt med sand i skorna Men jag måste föröka få tag i ett par skor till resten av kvällen. Kanske oxå ska passa på nu när det fortfarande e rea på vissa ställen.
Vill nu skrev 2009-01-12 08:21:04 följande:
Va bra
Synd att jag inte tänkte på det när vi va där innan jul...
Ska oxå försöka ta oss/mig iväg till en florist snart, nästa vecka kanske. Tårta ska jag kolla med min "systers" "syster", hon är utbildad kock eller nåt liknande. Hon gjorde en jättefin tårta till min "syster" när hon gifte sig i somras.
Du har ju förmodligen lagt mkt pengar på klänningen och vill naturligtvis ha den som planerat. Men om det inte skulle bli bra kanske det kan va en idé att sy upp en klänning i Jordanien? Dom borde ju ha massa fina tyger o du kan va med o prova under arbetets gång. Ta med en bild bara för att visa hur du menar. Lycka till o hoppas ni får en underbar resa!
Marie och Mikael skrev 2009-01-15 07:58:17 följande:
Nu har jag beställt mönster till klänningen, kommer i slutet av veckan. Så då ska mamma få börja sy Hittade inte just en sån jag ville ha, men den här e oxå jättefin!
På torsdag ska vi till guldsmeden och sen en sväng till lokalen där vi ska vara o diskutera lite detaljer samt hur man kan duka med borden.