Inlägg från: Vill nu |Visa alla inlägg
  • Vill nu

Mars 2009 del 2

Kanonbra pris!
    Ska tillbaka till floristen den 4:e, för en ordentlig konsultation, och prisuppgift! Så nu är det tok-letning på nätet som gäller för min del! Har tyo ingen koll på vad jag vill ha...
    Marie och Mikael skrev 2009-01-19 08:10:59 följande:

Angående blommor så tog jag med mig bilder hittat på nätet, gick ner till blomsteraffären här i vårat centrum... (3 mil norr om sthlm) talade om vad jag ville ha. Och notan slutar på 1500:- för en brudbukett, 2 tärnbuketter, och 3 coursager. Inte illa va :)
  • Vill nu

Vad blir det för bukett förresten?
    Marie och Mikael skrev 2009-01-19 08:10:59 följande:

Angående blommor så tog jag med mig bilder hittat på nätet, gick ner till blomsteraffären här i vårat centrum... (3 mil norr om sthlm) talade om vad jag ville ha. Och notan slutar på 1500:- för en brudbukett, 2 tärnbuketter, och 3 coursager. Inte illa va :)
  • Vill nu

Låter superfint!!!
    Marie och Mikael skrev 2009-01-19 21:57:32 följande:

Vill nu: Jag är inte hundra på hur den kommer att se ut då jag inte haft några större krav på vilka blommor det ska vara. Buketten ska vara lime och grön, med inslag av vitt och Rosa. Jag har bett om en limefärgar nejlika för att det var min morfars älsklingsblomma, jag vill känna att han är med på nåt sätt. Den kommer bli halvt droppformad med långa gröna "grässtrån" med pärlor på toppen. Sen ska jag sticka ner pärlor i blommorna. De pärlorna har jag beställt på nätet.Tärn och näbb buketterna är en ensam ros med gröna blad och sidenband runt själkarna och coursagerna är enkla i samma färgskala som min bukett. Jag tror att det kommer bli superbra :)
  • Vill nu

Vad skönt att det ordnade sig!

Vi ska också på bröllopsmässa i helgen, fast här i Umeå!
    Marie och Mikael skrev 2009-01-20 13:45:15 följande:

Sömmerskan kunde fixa klänningen. Inte riktigt som den skulle se ut från början. Men den kommer bli bra, min uppgift nu är att hitta underkjol och underkläder. Så när vi kommit hem från semestern ska jag ut och leta.I helgen blir det bröllopsmässa i Nacka :)
  • Vill nu

Jag tänka försöka hålla mig till att titta på dukningar och sånt, som inte redan är bestämt... Ska INTE gå på modevisningen med klänningar på kvällen iaf!

Wiimii skrev 2009-01-20 20:35:51 följande:
    Blir man inte helt tossig om man går på bröllopsmässa så nära bröllopet (har aldrig varit på en).Här i GBG är det 21-22 februari, 4 veckor innan bröllopet och då är ju nästan allt spikat. Tänk om man ändrar sig helt, det blir ju massa merjobb...
  • Vill nu

Åh, vad skönt! Jag börjar bli nervös, då sömmerskan inte hört av sig om min klänning än! Men det är ju ett tag kvar,och jag vet att hon har mycket att göra, då hon ska ställa ut på mässan!

Wiimii skrev 2009-01-21 13:01:17 följande:
    Hurra, min klänning har kommit och den sitter perfekt (synd bara att jag ska ner 10 kg till... Det är bara att lägga in...)Har varit så orolig, den skulle egentligen komma 10 dar innan bröllopet också kom den 2 månader innan. STOR STEN BORTA FRÅN AXLARNA.
  • Vill nu

Shit vad duktig du är!!!
    Tur att jag har lyxen att inte kunna lägga på mig något, för om jag skulle behöva köra nån diet skulle det gå i typ 1 dag... Är ungefär så länge jag brukar klara mig när jag bestämmer mig för att sluta äta godis!!

Wiimii skrev 2009-01-22 08:49:53 följande:
    Japps, kör Xtravaganza, har gjort det sen oktober och tappat 25 kg hittills, därför vet jag att 10 kg till på 2 månader inte är några problem.Ville att hon skulle beställa klänningen i en mindre storlek, men hon vågade inte, men det är ju lättare att lägga in än ut
  • Vill nu

Vad skönt att det ordnar sig!!!

Jag var jättenervös innan svaret på hindersprövningen kom, även om man är ganska säker på att inga hinder föreligger!
    Vad hade man gjort om de sagt nej?! Snacka om chock!!!

Pnuso skrev 2009-01-22 20:23:51 följande:
    Idag kom papprerna tillbaka med godkännande att vi får gifta oss. Inget oväntat svar precis, men så skönt att den biten är klar. Dessutom har vår vigselförrättare ansökt om att få viga oss i en annan kommun och det har också blivit godkänt. Äntligen börjar våra planer gå åt vårt håll :)Wiimii, hur fungerar Xtravaganza? Vill verkligen bli av med lite av mig.
  • Vill nu

Oj, vad ni får saker gjorda! Måste ringa min kollega och se om hon kan komma och göra en provuppsättning! Lite bökigt, då hon är mammaledig, men det borde lösa sig...

Fam Hull skrev 2009-01-23 15:53:37 följande:

Idag har hon som ska fixa smink o frissa varit här. Provsminkat o gjort en snabbvariant av håruppsättningen. Kommer bli så himla bra!
  • Vill nu

Har ni bokat speciell bröllopssvit, eller vanligt rum? Vi tog bara ett vanligt hotellrum... Förhoppningsvis slutar inte festen typ 22.00
    Fam Hull skrev 2009-01-30 19:57:51 följande:

Bokade bröllopsnatt på hotell igår. Egentligen tänkte vi sova hemma för att spara pengar. Men det kan ju va lite mysigt med en hotellnatt oxå
Svar på tråden Mars 2009 del 2