Inlägg från: Fam Hull |Visa alla inlägg
  • Fam Hull

Mars 2009 del 2

Har varit o pratat med guldsmeden idag. Gick inte riktigt att ha förlovningsringen som modell för vigselringen. Den va för tunn för att kunna sätta stenar i. Så VR får bli några tiondels mm högre, men tror att stenarna "trollar" bort det.

Var även o pratade med "chefen" för lokalen där vi ska vara. Diskuterade lite detaljer ang. tider, bordplacering, färger på dukningen mm.

Har oxå lyckats beställa mönstret till klänningen. Det har varit restat i flera butiker. Men tillslut hittade jag en butik i stan som hade ETT mönste kvar. Tror ni att jag bad dom lägga undan det eller...

Så det könns som jag/vi har fått gjort en del idag!

• Fam Hull

Idag har hon som ska fixa smink o frissa varit här. Provsminkat o gjort en snabbvariant av håruppsättningen. Kommer bli så himla bra!

• Fam Hull

Bokade bröllopsnatt på hotell igår. Egentligen tänkte vi sova hemma för att spara pengar. Men det kan ju va lite mysigt med en hotellnatt oxå

• Fam Hull

Vi tog ett vanligt rum, fast lite lyxigare än standard. Tog ett med badkar! Blev mindre än halva priset jämfört med bröllopspaketet, o det enda som skillde va typ stl på rummet o en flaska skumpa. Tänkte ju inte heller gå så tidigt från festen.

Vill nu skrev 2009-01-31 15:51:31 följande:

Har ni bokat speciell bröllopssvit, eller vanligt rum? Vi tog bara ett vanligt hotellrum... Förhoppningsvis slutar inte festen typ 22.00 Fam Hull skrev 2009-01-30 19:57:51 följande:
  • Fam Hull

Har testbakat bröllopstårtan idag

• Fam Hull

Jodå, den blev bra. Syns ju att den va hemmabakad, men det va ju lite det som va charmen oxå. Vit o fin. Men vi brydde oss inte om att pynta den. God va den oxå, fast ganska mastig. Men det e ju bra för då räcker den länge.

Hur gick det med klänningen idag då?

Vill nu skrev 2009-02-02 09:04:08 följande:

Åh, spännande! Blev den bra? Vi ska försöka få till ett möte med konditorn nu i veckan. Ska träffa floristen oxå då! Och idag ska jag iväg och prova klänningen! =)Fam Hull skrev 2009-02-01 21:21:24 följande:
  • Fam Hull

Välkommen hit
    Vart åker ni på bröllopsresa?

GiJa skrev 2009-02-18 20:28:58 följande:
    090331 gifter vi oss i Rådhuset i Köpenhamn...det kommer bara vara vi två, dagen efter åker vi till solen och värmen i 14 dagar...
  • Fam Hull

Vad har du för tejp till klänningen?
    Jag måste ev använda en free-bra (stavas väl så?) men litar inte på att den kommer sitta kvar. Så jag funderar på om det på nåt sätt går att tejpa/limma fast den.

Athena79 skrev 2009-02-25 07:43:08 följande:
    Hej hej! Hur går det för er? Allt under kontroll?Här flyter allt på. Dagarna flyger iväg. Jag har varit och färgat håret hos min svägerska, men ska dit en gång till och lägga slingor. På fredag har jag ansiktsbehandling. Jag går dit i vanliga fall också, 1 gång i månaden. Det är så himla skönt. Måste köpa genomskinliga axelband och tejp som jag kan tejpa fast klänningen med om den glappar nånstans. Plocka ihop nål och tråd. Men annars verkar det vara under kontroll. Igår satt jag och kämpade med festprogrammet. Skrev ut alla sidor och satte ihop dem. När sambon kom em skulle han läsa igenom....och vad har jag lyckats med.... en rubrik hamnade längst ner på menyn... så idag får jag göra om allt. Men det är lungt, förrutom att det går en massa bläck.Hur har ni andra gjort era festprogram?
  • Fam Hull

Bara en vecka kvar här oxå. Hämtade vigselringen igår. Men den va för liten. Inte så att jag inte kan ha den men ändå lite trög att få på och av. Så nu ska vi åka tillbaka o se om dom kan töja ut den lite. Klänningen e nästan fördigsydd, ska bara ha i en dragkedja o så ska den fållas i underkant.

• Fam Hull

Fick en liten mini-möhippa igår här hemma. Jag fick på mig tiara, örhängen o en ring, ett sånt där paket som man köper till barn. Sen åt vi kex, ost mm o drack lite vin o "champagne". Jag fick pyssla lite, bla måla o dekorera en ram som jag fick lova att sätta bröllopsfotot i. Belv sååå tjusigt
    Det va tydligen många som blev sjuka o som inte kunde komma igår så jag ska få en riktig möhippa efter bröllopet. Fast jag e kanon-nöjd med gårdagen. Va alldeles lagom för mig.

• Fam Hull

7 mars hummle, Örgryte g:ka, Göteborg
    7 mars vill ni, Sävar kyrka, Umeå
    7 mars Fam Hull, Spacy´s Beachen, Mölndal/Göteborg
    8 mars Athena79, Vallentuna Kyrka - Såstaholm Hotell
    14 mars Marsros, Tegelsmora kyrka, Uppland
    14 mars didis, Norrköpings rådhus, Nkpg
    20 mars Pnuso, Kronovalls slott Skåne
    21 mars Wiimii, Råda Kyrka, Mölnlycke

• Fam Hull

Idag kommer (blivande) svärmor med innehållet till festhäftet. Våran skrivar har pajat, bra tajming eller hur... Satt o fixade med omslagen igår så nu ska dom bara sättas ihop.
    Vigselförrättaren ringde idag oxå o kollade läget.
    Hämtade ringen igår igen, o den här gången passade den!
    Mamma kommer imon o ska sy det sista på klänningen.
    O på fredag ska vi baka tårtorna.

På lördag smäller det

• Fam Hull

Athena79: Håller tummarna för din pappa!

Nu e festprogrammen klara! Klänningen ska fållas längst ner imon plus att vi ska baka tårtorna. Sen e det nog inte så mkt mer vi kan göra.

Har funderat på nån present till tärna, bestman o toastmadame. Som tack för att dom ställt upp liksom. Hur gör ni andra med det?

• Fam Hull

Då va man gift då

Vi hade en helt underbar dag! Allt gick i stort sätt som planerat, förutom att vi glömde gästboken hemma (sambon/maken fick åka hem o hämta) o att vi nästan missade att bygga ihop tårtan.
    Ska lägga in lite bilder när vi fått dom från fotografen.

Svar på tråden Mars 2009 del 2