• suzem

2 stycken bröllopsresor?

Hej hej, jag undrar om, det är flera som har gjort/tänker göra som vi planerar. Eftersom vi vill åka till Thailand på bröllopsresa och gifter oss i Juli månad så är det ju inte säkert att det blir fint väder då och då tänkte vi åka en vecka till medelhavet direkt efter bröllopet och i november december åka 3 veckor till thailand. Är det flera som har gjort så?

• Svar på tråden 2 stycken bröllopsresor?
  • Gizmos

Ja vi!!!
    Vi akte en vecka till Mallorca 2 dagar efter brollopet och pa sondag aker vi till Paris pa en andra brollopsresa! Ska bli saaa mysigt!!

• suzem

Härligt!!! Då vet jag att det e "ok" =) Tack och trevlig resa!

Gizmos skrev 2008-12-15 17:11:55 följande:
    Ja vi!!!Vi akte en vecka till Mallorca 2 dagar efter brollopet och pa sondag aker vi till Paris pa en andra brollopsresa! Ska bli saaa mysigt!!
  • Luucie

Du kan visst åka till Thailand i juli...beror på vart du åker.
    Sen kanske det regnar en timme om dagen men sen blir det fint igen.

• suzem

ok, vart ska man åka då någonstans? Vi tänkte åka till Rayong.

Luucie skrev 2008-12-16 02:19:12 följande:
    Du kan visst åka till Thailand i juli...beror på vart du åker.Sen kanske det regnar en timme om dagen men sen blir det fint igen.
  • suzem

Vart har ni tänkt att åka?

paradisfågel skrev 2008-12-16 17:52:39 följande:
    Vi har också tänkt åka på två bröllopsresor!
  • paradisfågel

Vi tänkte efter bröllopet åka iväg en vecka eller kanske lite mindre till medelhavet, kanske grekland eller italien.. Senare tänkte vi åka på en karibienkryssning och stanna till lite extra i tex miami eller var vi nu kommer utgå ifrån..

Så tycker att om ni känner att ni har ekonomin till det och ni vill det, ha två bröllopsresor..

• Tooticki

Vi tog en långweekend i Brügge, Belgien och sen två veckor i Chile och Argentina några månader senare.

• 2time

Fast det är väl bara den första man kan räkna som bröllopsresa? Nästa blir väl en vanlig semester, eller?

• Tooticki
    2time skrev 2008-12-17 11:24:45 följande:
    Fast det är väl bara den första man kan räkna som bröllopsresa? Nästa blir väl en vanlig semester, eller?
    Varför det?
  • harthurs

Men hotellen eller var man nu hamnar vet ju inte om det.. sa det ar ju bara att saga pa alla stallen att man ar pa "honeymoon" sa far man extra good service

• J D

suzem skrev 2008-12-16 16:35:59 följande:
    ok, vart ska man åka då någonstans? Vi tänkte åka till Rayong.

Har ni varit där förut? När jag var där så var det rätt trist, mkt bättre på Koh Samet och Koh Chang som båda ligger i närheten. Ingen prisskillnad för övrigt.

• TesshjärtaFred

Vi ska också åka på två bröllopsresor. Ser inget fel i att kalla båda för det. Vi kommer att åka på en längre till Thailand i november, och en kortare getaway typ 2 nätter efter bröllopet eftersom det skulle kännas konstigt att gå till jobbet direkt på måndag morgon.

Suzem, mitt absolut mysigaste thailandstips är Koh Lipe. Mountain Resort, någon av deras bästa bungalows. Såååå mysigt.

• föralltidhans

Vi planerar också två resor. Precis av samma anledning som ni.
    Vi vill åka på en riktig långresa typ Maldiverna, Mauritius eller nått sådant och verkar inte riktigt vara säsong i aug så vi pratar om en resa till Italien direkt efter bröllopet. Vill ju inte, som någon skrev, gå till jobbet två dagar efter bröllopet.

• HurraViSkaGiftaOss

Man kan väl åka på hur många bröllopsresor man vill!!

• Anciii

Jag har också svårt för att bestämma mig. Jag ville åka till Rom först en vecka direkt efter bröllopet och sedan på hösten åka till Maldiverna, Mauritius, Hawaii eller Tahiti men så tänkte jag att den andra resan för MEJ inte skulle kännas som smekmånad.. men jag vet inte själv hur jag ska göra är nu tbx och kollar på solresor igen... :)

Svar på tråden 2 stycken bröllopsresor?