• sarahkka76

Borgerligt och i vinterperiod

Hur gjorde ni? Var hade ni ceremonin? Eftersom vi ska gifta oss i november så blir det inte lämpligt att ha ceremonin utomhus då det är mörkt och kallt. Kan man ha det i själva lokalen där man sedan ska ha middagen? Vad har ni för tips?

• Svar på tråden Borgerligt och i vinterperiod
  • Svanboet

O! denna tråd gillar jag. Har nästan samma problem men kommer nog vigas i feb/mars.

• BlendaSigne

kommer gifta mig om 11 dagar vid en herrgård i dalarna...:D ute i snön kl 17 under stjärnklara himmelen... :)

Facklor, machaller o fyrverkerier tillsammans med brudskål direkt efter vigseln... hade tänkt häst o vagn etc först... men de blev för många OM i väderfrågan då.... :)

• sarahkka76
    Svanboet skrev 2008-12-16 20:55:35 följande:
    O! denna tråd gillar jag. Har nästan samma problem men kommer nog vigas i feb/mars.
    [/citat]
    Då hoppas vi på tips! Jag ska inte vigas förrän 2010 men man vill ändå ha det klart för sig
    BlendaSigne skrev 2008-12-16 21:00:02 följande:
    [citat]
    kommer gifta mig om 11 dagar vid en herrgård i dalarna...:D ute i snön kl 17 under stjärnklara himmelen... :)Facklor, machaller o fyrverkerier tillsammans med brudskål direkt efter vigseln... hade tänkt häst o vagn etc först... men de blev för många OM i väderfrågan då.... :)
    Åh det lät jätte vackert!! Jätte grattis i förskott!
  • BlendaSigne

Många tack - känns superbra o ska bli såååååååå kul!

Om vädret ej tillåter utomhusvigsel så kanske vigsellokalen ni valt har någon fin plats inomhus, vid en öppenspis el en vacker vindsvåning som kan dekoreras...

• Nancy Drew

Vi ska ha själva vigseln i samma lokal som festen. Beroende på vad för ställe man är på går det säkert att lösa.

• Comfortably numb

vi ska ha vigseln i ett separat rum på restaurangen, 1700-tals ind´rdning, kommer bli jättefint... 15 gäster och bröllopet är i mars

• sarahkka76
    BlendaSigne skrev 2008-12-16 23:21:57 följande:
    Många tack - känns superbra o ska bli såååååååå kul!Om vädret ej tillåter utomhusvigsel så kanske vigsellokalen ni valt har någon fin plats inomhus, vid en öppenspis el en vacker vindsvåning som kan dekoreras...
    [/citat]
    Ja, precis. Vi får se vad det blir. Detär fortfarande ett bra tag än. Ska först bestämma klart datumet, tema och kläder.

Nancy Drew skrev 2008-12-16 23:31:51 följande:
    [citat]
    Vi ska ha själva vigseln i samma lokal som festen. Beroende på vad för ställe man är på går det säkert att lösa.
    [/citat]

Ja, precis, det kan man faktiskt göra. Det gäller att hitta ett bra och billigt ställe.

Comfortably numb skrev 2008-12-16 23:43:12 följande:
    [citat]
    vi ska ha vigseln i ett separat rum på restaurangen, 1700-tals ind´rdning, kommer bli jättefint... 15 gäster och bröllopet är i mars
    Åh det lät jätte fint! Vad är det för ställe?
  • sarahkka76

Vi kommer att vara 42 totalt om alla kommer vilket brukar vara ovanligt. Så vi behöver en mindre lokal.

• sarahkka76

Hur gör ni som sa vara ute men utan snö?

• Alla goda ting är tre

Vi hade vigseln i konferenslokal på hotellet där vi även hade efterföljande middag. Har man en kortare vigsel kan man säkert vara ute, vi fotades två timmar innan vigseln och bestämmer man sig för att inte frysa på sin stora dag så kan man klara det :) (var runt 0gradigt)

• Comfortably numb

Vi ska vara på Tornvillan i Nacka Strand

• sarahkka76

Comfortably numb skrev 2008-12-20 21:53:54 följande:

Vi ska vara på Tornvillan i Nacka Strand
    Är det dyrt?
  • Maria2009

nej men - det är ju precis då det är som bäst att gifta sig utomhus! Vi gifter oss på ett litet berg, nån gång under eftermiddagen (då det är mörkt) 13 feb, det blir varm choklad, korvgrillning och facklor. Kanske lite fyrverkeri också Det kanske inte är det typiska bröllopet, men det är väldigt mycket "oss". Det blir så klart varma kläder ute, men sen blir det middag inne med alla som var med, med lite finare kläder

• S S

Vi gifte oss den 20/12 i ett lusthus vid kurhotellet Söderköpings Brunn.
    Lusthuset var enbart upplyst av levande ljus och det var otroligt fint.
    Vi hade en liten borgerlig ceremoni med närmsta familjen.

• sarahkka76

maria: det lät jätte mysigt

SS: vad fint!

Är det ngn som vet vad de skjortor som har volanger vid handledarna och kragen heter?

• sarahkka76

Någon mer fler tips? Jag måste ha en lokal i sthlm där man kan ha ceremonin på samma ställe. Man måste kunna medtag egen mat, och man kan medtag egen dryck är det ännu bättre. Personal är önskvärt.

Svar på tråden Borgerligt och i vinterperiod