• suzem

kan göra så här?

Jag och min blivande kommer att åka på bröllopsresa dagen efter bröllopet. Jag vill gärna åka med mitt nya efternamn. Kan man byta namn innan bröllopet så det e klart till resan? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden kan göra så här?
  • Tooticki

Nej, det kan man inte. Boka resan i ditt nuvarande efternamn eftersom det är superviktigt att namnet på biljetten och i passet är detsamma. Det tar ett tag innan namnbytet går igenom (1-3 veckor) så du kan lösa allt det när ni kommer hem igen.

• suzem

Okej, tack. Då vet jag =)

Tooticki skrev 2008-12-17 06:40:28 följande:
    Nej, det kan man inte. Boka resan i ditt nuvarande efternamn eftersom det är superviktigt att namnet på biljetten och i passet är detsamma. Det tar ett tag innan namnbytet går igenom (1-3 veckor) så du kan lösa allt det när ni kommer hem igen.
  • Julia78

Men min Kusin tog sin Frus namn å de hämtade hans nya pass på vägen från kyrkan till festen...
    De hade beställt allt i hans nya namn.
    Men det är nått år sen så det kanska har ändrats sen dess??

• Tooticki
    Julia78 skrev 2008-12-17 10:09:59 följande:
    Men min Kusin tog sin Frus namn å de hämtade hans nya pass på vägen från kyrkan till festen...De hade beställt allt i hans nya namn.Men det är nått år sen så det kanska har ändrats sen dess??
    Låter väldigt konstigt! Då kan de kanske ha ansökt om vanligt namnbyte vilket är en mycket jobbigare process som dessutom kostar pengar.
  • Julia78

Ingen aning vet bara att de gjorde så. Men det e som sagt nått år sen så det har kannske ändrats??

Tooticki skrev 2008-12-17 10:23:34 följande:
    Låter väldigt konstigt! Då kan de kanske ha ansökt om vanligt namnbyte vilket är en mycket jobbigare process som dessutom kostar pengar.
Svar på tråden kan göra så här?