• Sååå lurade

Ni som använder Tapet i dukningen, Hur gör ni?

Läser om fler som säger att det finns ju så mycket snygga tapeter att ha med i dukningen, men hur gör ni då? Lägger man dem som löpare längs med bordet, eller rakt över mellan två gäster. Och skär man till dem/hur skär man snyggt till dem, jag tycker en tapetvåd är lite för bred som löpare. I övrig verkar det vara en jättesmart ide... Ge mig inspiration...

• Svar på tråden Ni som använder Tapet i dukningen, Hur gör ni?
  • Lakritsbåten

Vi kommer att ha specialgjorda små boxa till våra favours i tapet. De kommer att användas som placeringskort dessutom. Jag ska försök beskriva: tänk dig en box på boxen sitter ett en centimeter brett band av tjockt papper vars ändar lockas, ett upp och ett ned. På bandet står gästens namn.

Ev kommer tapeten att användas i konvolutet i vilka gästerna får sina inbjudningar men det var inte i dukningen det...

• Blivande fru L

Vi anände tapet som löpare. Vi delade den på mitten så att det blev hälften så bred. För att få det snyggt när vi delade den var vi tvungna att rulla ut tapeten och sedan skära den. Vi tänkte spara tid och kapa hela rullen på en gång, men det blev både snett och "fransigt" i kanterna.

Lycka till!

• anja1661

vi kommer ha tapet som löpare på bordet och kommer skära den på mitten. rulla ut hela rullen och skär med tapetkniv!!

• Emmas syster

halverad som löpare

runda "pölar"

som servettringar

runt konservburkar med blommor i (för att slippa kostnader för vaser)

• propp

Vi hade tapet som löpare...och gjorde precis som de andra,skar den på mitten...bilder finns i mitt galleri.

• vilja76
    propp skrev 2008-12-29 20:01:34 följande:
    Vi hade tapet som löpare...och gjorde precis som de andra,skar den på mitten...bilder finns i mitt galleri.
    Va fint! Trodde att det skulle se smalt ut om man delade den på mitten men det blev ju perfekt!
  • Softa bruden

Vi hade också tapet som löpare..men vi hade den turen att de på färg affären delade den åt oss...:)

• Sååå lurade

dela de i butiken, det låter toppen... det skulle säkert "vår" butik...

Svar på tråden Ni som använder Tapet i dukningen, Hur gör ni?