• primulakarlsson

Hur tidigt boka tid i kyrkan?

Hej jag och sambon har bestemt oss för att vigas nu i vår. Vi hadde tänkt Lördagen den 16 maj då den 15 maj är våran årsdag. Om vi bokar i början av jan borde det recka då? Är det stor chans att man får sitt datum då?

Tack på förhand

• Svar på tråden Hur tidigt boka tid i kyrkan?
  • J D

Beror helt på var ni bor och om det är en populär kyrka...

• Kjell Präst

Det beror på om det är en populär vigselkyrka. En populär kyrka kan vara uppbokad åtminstone ett halvår i förväg. I en lite mindre populär kyrka kan man vara lite senare med sin bokning.

• primulakarlsson

Ok. vet inte så mycket om kyrkan då vi precis flyttat hit men jag vet vad heter och vart den ligger. Vi ser den från vårt sovrumsfönster. Lite komiskt.

• J D

Men då kanske ni kan gå dit och höra?

• primulakarlsson

mmm vi ska göra det

• sokkerstruten

Mm det är nog best att kolla med dom, vi var tvugna att boka ett år i förväg!

• 27juni2009

vi bokade 3 april o ni ser av mitt nick när vi gifter oss

• primulakarlsson

Nu är tid bestemd så ska ringa till kyrkan o morron. Jag rinde och kollade så jag fick lite datum. Så det blir den 30 Maj = pingstafton.

• foma09

Vi bokade kyrkan 11 månader i förväg...men då gifter vi oss pingstafotn också, så det var väl rätt viktigt att boka den "bröllopshelgen".....och innan vi satte det datumet tänkte jag inte så mycket på att pingst var vanlig vigselhelg.

• Juni2009

TS

Boka kyrkan så fort ni kan så större chans att kyrkan tillhör er den dag.

Vi ska gifta oss den 19 juni (midsommarafton) så vi valde boka kyrkan ifjol, våras.

Så den lilla kyrkan "tillhör oss" den dag.

• snippy81

vi bokade ett år i förväg. Det var knappt att det fanns någon tid.

• älskarlivet

Vi preliminärbokade i september, gifter oss 13/6. När jag ringde dit för att bekräfta igår så fanns det ingen bokning gjord!

• älskarlivet

Vi preliminärbokade i september, gifter oss 13/6. När jag ringde dit för att bekräfta igår så fanns det ingen bokning gjord!

• pavar

Vi bokade ett år innan, så snart är det vår tur !!! Lycka till med att få det datumet ni vill! Stor kram!

• Teapot

Vi bokade kyrkan, som ändå inte är någon speciellt populär bröllopskyrka, i början av december och vi gifter oss om ett år först, nyårsafton närmare bestämt. Känns bättre att vara på den säkra sidan tyckte vi. Dessutom antog vi att det inte var helt självklart att få ha vigsel på vårt datum men nu är det spikat!

• Milla84

Vi bokade kyrkan nu innan jul och vi ska gifta oss 1:a augusti.

• when i said i do

vi blev tvungna att boka över ett år innan pga populär kyrka! väldigt populär!

Svar på tråden Hur tidigt boka tid i kyrkan?