Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?

Som titeln lyder: Fick du ditt bröllop för under 20.000:- inkl. ring?

• Svar på tråden Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?
  • sarahkka76

Ja, så är det alttid, men jag vill mest lägga en ungefärlig budget till att börja med. Har dock två bekanta som betalade 15000 för sina, de hade väldigt enkla bröllop.

Vi ska också ha 40 gäster om alla kommer. Man kan göra en hel del själv men frågan är hur mkt man vill göra själv.

• sarahkka76

Vi har också tänkt att göra inbjudningkorten själva, men som du säger man får se upp med slutsumman. Vissa saker är billigare att göra själv och andra att köpa.

Tack så mkt! Ska genast titta. det avr inte dåligt pris
    Jag vill dock inte ha en vit klänning så det gör det hela svårare för mig. Me ska även kika på balklänningar.

• sarahkka76

Okej, tur att man har tid på sig då.

• sarahkka76

vi ska gifta oss borgerligt och tanken är att vigsel ska ske på samma plats där vi ska ha middagen. Jag tror inte att vi ska ha fest utan bjuda på en enkel middag. Vi ska inte ha tre rätters utan buffé av något slag och sen bjuda på bröllopstårta och kaffe. Alkohol är det meningen att vi ska servera till maten.

• sarahkka76

Ja, det slog mig nu när jag satt och diskuterade med min M2b, det är ingen dum idé faktiskt. Ska jobba mer på den tanken.

• sarahkka76

Tänkte på om man bjuder på ostbricka och sen tårta med kaffe. blir kombinationen konstig? Passar det ihop.

• sarahkka76
    anja1661 skrev 2008-12-18 19:46:56 följande:
    jag kan tipsa om vinsajten.com för alkoholen....
    Är det billigare än systemet?
Svar på tråden Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?