Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?

lilsmulan: det har vi också tänkt men nu har vi bestämt oss för vinterbröllop så det blir lite kallt
    Men när man har picknick hur förvarar man all mat. Och jag som vill ha en bröllospstårta, hur förvarar jag den? det känns inte som att tårtan och picknick går ihop.

Luucis: kan jag få några länkar, jag vet inte alls vart jag ska leta.

• sarahkka76

Tack för listan! Bra med sidan där man får veta de olika modellerna för de olika kroppstyper. Det är dumt att sikta in sig på en klänning som bara passar smala tex.

• sarahkka76

jojanna: på sajten jkdress, vad är det för valuta? Är det inte dollar? Tycker inte att priserna stämmer med vad det borde vara...

• sarahkka76

Rackans vad det var billigt jämfört med andra!

• sarahkka76

Aha! Tack för det! Det hade jag inte alls tänkt på. Bra att veta

• sarahkka76
    Luucie skrev 2008-12-20 21:54:45 följande:
    Tänk också på att tull och moms kan tillkomma om du beställer från utlandet.Mer info om det finns på tullverkets hemsida. Men jag tror att det är ca 37% på klänningspriset som tillkommer. fast man kan ha tur och slinka igenom...men jag skulle inte räkna med det!
    Jaha där ser man det hade jag inte en aning om! Ska titta på det, tack!
  • sarahkka76

ElinPierre: ja, de tär ett alternativ men problemet är att vi kommer att vara rätt välklädda och det känns konstigt att fika i såna kläder. Det känns som att det lämpar sig för middag.

svartvitabruden: ja, hittar inget under 2500 och då är det 2h från där jag bor.

Oneesan: det var inte dåligt!
    Men har ni folk som hjälper er med städning och sånt eller ska ni tv göra det?

• sarahkka76

Ja, det kan man göra. Ja, de tär svårt när man är två hehe min sambo är inne på smörgåsbord.

• sarahkka76

Var kan man köpa bordsdukar billigt? Ska ha i svart eller mörklila. Vet att det finn engångs men blir det inte lite "billigt" utseende då?

• sarahkka76

Ja, det var ett bra tips! Aha, ni syr runt som en bård lr?
    Det låter snyggt
    Jag har skickat efter färgprover för min klänning En i svart och en i mörklila, så spännande!

• sarahkka76
    svartvitabruden skrev 2009-01-08 11:38:17 följande:
    Nej lägger den bara över, både lakan och spetstyget är ju kantat! och gör man långbord lägger man bara en lååååång bit hela vägen av spetsen så ser man inte ens skarvarna på de under
    Aha! Nu hänger jag med. Var på panduro idag och såg en grej jag kunde använda som löpare, i mörklila, så snyggt. Så Nu har vi bestämt oss för svart duk och den som löpare ev göra tallriksunderlägg av dem.
  • sarahkka76

Hur går det för er tjejer. Vi tog beslutet att vi inte ville att ng av våra gäster skulle springa omkring och duka, servera, städa, plocka fram, plocka undan, laga maten osv. Så för oss blev det till att hyra lokal med personal med mat och dryck. Det blev helt klart mkt mera än vad vi från början räknade med men det är trots allt väldigt billigt jämfört med de flesta ställen vi har tittat på. Dessutom känns det väldigt skönt att bara kunna komma till stället och sätta sig till bords utan att gästerna ska behöva springa omkring.

• sarahkka76

Det låter hur bra som helst! Vår fest kommer att hamna på 27500kr så det är lite men vi kom på att vi värdesatte annat än vad vi trodde från början.
    Min ring kommer också att gå på ung som din och likaså klänningen. Så just nu har vi en budget på 60000 och vi får 20000 i bidrag så vi betalar 40000, dubbelt så mkt än vi tänkte från början.

Svar på tråden Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?