• sarahkka76

Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?

Som titeln lyder: Fick du ditt bröllop för under 20.000:- inkl. ring?

• Svar på tråden Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?
  • svartvitabruden

Nackdel med sthlm är lokalhyrorna! De är så höga

• Oneesan

vi kommer att bjuda på buffé, har köpt en massa fläskfilé på coop nu för 39 kr/kilot, sen blir det frukt och potatis till så maten för 40 personer kommer kosta ungefär 1000 kr.

Sen tänkte vi köpa alkohol för ungefär 1000 kr också.

Vi har hyrt en lokal där man får städa och sköta allt själv för 1000 kr.

Tallrikar och bestick köper jag på Ikea, 6 vinglas för 20 kr och tallrikar för 5 kr st (tänkte prova sälja dem efteråt)= 370 kr

Inbjudningskorten skriver vi ut på röda papper och binder ihop med guldfärgat tyg, har hittat tyg på jysk 5 meter för 40 kr, papper kostar inte så mycket.

Klänningen syr jag själv så det blir 500 kr.

Vi fixar en egen skiva som man kan dansa till efter maten.

Beställ vanliga tårtor, blir billigare med flera vanliga än en bröllopstårta.

Tänkte köpa billiga ljushållare att ha på bordet, ungefär 20 st = 180 kr

Med lite pengar i oförutsedda utgifter kommer bröllopet kosta ungefär 5000 kr + 2000 kr för ringarna. Sen blir det väll en trevlig resa också

• sarahkka76
    Luucie skrev 2008-12-20 21:54:45 följande:
    Tänk också på att tull och moms kan tillkomma om du beställer från utlandet.Mer info om det finns på tullverkets hemsida. Men jag tror att det är ca 37% på klänningspriset som tillkommer. fast man kan ha tur och slinka igenom...men jag skulle inte räkna med det!
    Jaha där ser man det hade jag inte en aning om! Ska titta på det, tack!
  • sarahkka76

ElinPierre: ja, de tär ett alternativ men problemet är att vi kommer att vara rätt välklädda och det känns konstigt att fika i såna kläder. Det känns som att det lämpar sig för middag.

svartvitabruden: ja, hittar inget under 2500 och då är det 2h från där jag bor.

Oneesan: det var inte dåligt!
    Men har ni folk som hjälper er med städning och sånt eller ska ni tv göra det?

• Emmeli o Markus

onessan: wow. Det jät bra! Men hur ska du få alkohol för 1000 kr att räcka till 40 pers?

Längtar efter vår stora Dag:)
  • ElinPierre

Men se det inte som en fika i så fall! Gör ett riktigt fint tårtbord (sök på nätet, finns miljoner) med ljus och dekorationer och sen miljoners värmeljus.

Ha dämpad belysning och lite skön bakgrundsmusik. Försök att få låna eleganta kaffekoppar (jag tex, ska göra mitt bästa för att få låna gröna anna från församlingshemmet...), och fina champangeglas att skåla i (skåla gärna i alkoholfri cider eftersom det är sååå mycket godare än bubbel).

Jag är så tänd på denna ide, att jag skulle vilja tjata hål i huvudet på min sambo.. Men visst är det väl så att vi är två om att gifta oss.. Tihi...

sarahkka76 skrev 2008-12-20 23:46:18 följande:
    ElinPierre: ja, de tär ett alternativ men problemet är att vi kommer att vara rätt välklädda och det känns konstigt att fika i såna kläder. Det känns som att det lämpar sig för middag.svartvitabruden: ja, hittar inget under 2500 och då är det 2h från där jag bor.Oneesan: det var inte dåligt! Men har ni folk som hjälper er med städning och sånt eller ska ni tv göra det?
  • sarahkka76

Ja, det kan man göra. Ja, de tär svårt när man är två hehe min sambo är inne på smörgåsbord.

• Oneesan

Haha jo jag hoppas kunna ragga föräldrar och svärföräldrar att städa, annars blir det väll jag och killen som får städa

• Glimta

Oneessan >> Du är min Hero!!
    Åh va du lyste upp min dag nu efter att ha läst om andras 150.000-170.000 krs bröllop och allt hopp bara runnit iväg.

Smart me Ikea!!

• sarahkka76

Var kan man köpa bordsdukar billigt? Ska ha i svart eller mörklila. Vet att det finn engångs men blir det inte lite "billigt" utseende då?

Svar på tråden Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?