• Toblerone

Hur länge tog det innan du fick din vigsel/förlovningsring med sten?

Åh, jag hoppas hoppas HOPPAS att dom ringer imorgon och säger att den kommit! Jag vill så gärna ha den innan helgen. :)
    Beställde den i måndags, hon sa drygt en vecka men man kan ju alltid hoppas. Det är en schalinsring.

Hur länge fick du vänta?

• Svar på tråden Hur länge tog det innan du fick din vigsel/förlovningsring med sten?
  • Hemlig2009

Vi fick vänta 1 månad! Det är då min förlovningsring som tagit tid. Men nu är de klara och ska på någon gång nästa vecka. Vet inte riktigt vilken dag då sambon varit i kontakt med guldsmeden och meddelat datum till gravyren...

Spännande!

Vigselringen är beställd men den ska ju inte på förrän i maj så den väntar guldsmeden med till våren.

• Toblerone
    Hemlig2009 skrev 2008-12-19 09:18:46 följande:
    Vi fick vänta 1 månad! Det är då min förlovningsring som tagit tid. Men nu är de klara och ska på någon gång nästa vecka. Vet inte riktigt vilken dag då sambon varit i kontakt med guldsmeden och meddelat datum till gravyren... Spännande! Vigselringen är beställd men den ska ju inte på förrän i maj så den väntar guldsmeden med till våren.
    Oj jag skulle bli galen på att vänta så länge. Fast det är ju värt all väntan i slutändan!
  • Toblerone

Åh vad jag vill ha min ring! Jag är inte den med mycket tålamod.

• sarling

Jepp en månad fick vi också vänta, 3 veckor gick till guldsmeden och 1 vecka till gravören. Vilken piiiiina det var... Men hellre vänta lite längre och att de är noga och det blir fint!!

• Toblerone

Ja det är klart.. Designade ni era ringar själv då, när det tog sådan tid?

• Hemlig2009

Japp, ringen är gjord till mig. Ingen avancerad design för det men det gör mycket att få den exakt som man vill i bredd, höjd och rätt slipning och storlek på stenarna.

• sarling

Precis, först ska dom hitta en lämplig sten att göra ringen av, sen ska den göras i rätt bredd, höjd, form och så infattningen som ska sitta perfekt

• MulleNuh

Jag fick vänta 2 veckor..

• Toblerone

Åh om den inte kommer innan jul vet jag inte vad jag gör!
    Fy vad barnslig jag låter

• MulleNuh
    Jo sånt är hemskt jobbigt att gå och vänta på!!!

Jag fick också vara utan min förlovningsring undera hela den tiden! DET var en hemsk pina..
  • Toblerone
    MulleNuh skrev 2008-12-19 13:55:59 följande:
    Jo sånt är hemskt jobbigt att gå och vänta på!!! Jag fick också vara utan min förlovningsring undera hela den tiden! DET var en hemsk pina..
    Haha jag förstår det! Vad fina ringar du har, var in och kikade.
  • MulleNuh
    Tack så mycket..

Vad väntar du på för ring då??
Svar på tråden Hur länge tog det innan du fick din vigsel/förlovningsring med sten?