• Nalle Puh 40

    Hur skriver man på kuvertet till inbjudan så de vet vilka som är bjudna???

    Hur ska man skriva på kuvertet till inbjudan så de vet vilka som är bjudna?

    I inbjudan så står det inga namn men kan man skriva allas namn på kuvertet eller ska man skriva till fam x så får de säga hur många de blir vid anmälan?

    Det kan vara så att en del har sällskap som man inte vet om...

  • Svar på tråden Hur skriver man på kuvertet till inbjudan så de vet vilka som är bjudna???
  • Svanboet

    Oj, svårt. Det beror väl också på om de har barn osv. Jag hade valt att skriva det i inbjudan mer explicit. Hur kommer det sig att ni inte har plats för namnen i inbjudan?

  • Nibla

    Vi gjorde så här: Om en familj bestod av två vuxna och två barn skrev vi kort och gott de vuxnas namn på kuvertet.

    Marie och Anders Svensson
    Skolgatan 4
    11111 Storstad

  • svartvitabruden

    Bjuder du ALLA skriver du FAMILJEN, bjuder du bara vuxna skriver du tex PELLE och ANNA Svensson

  • Svanboet

    Hur gör man då med folk som man tror är singel?

    Skriver men NAMN med sällskap?

  • Nibla

    Skriver ETT namn?


    Svanboet skrev 2008-12-19 08:54:49 följande:
    Hur gör man då med folk som man tror är singel?Skriver men NAMN med sällskap?
  • Svanboet

    Är då sällskapet bjudet också, om det finns ett vill säga?

  • Nibla

    I vårt fall var det inte så aktuellt att bjuda in kompisars nyfunna partners som vi aldrig träffat.

  • Svanboet

    Jag kanske är petig men jag tycker att om man bjuder en person som har sällskpa ska även sällskapet vara bjudet. Kanske inte hela bonusfamiljen men i alla fall partner. Därför kommer det nog stå med sällskap i inbjudan men inte på kuvertet, det är ju adresserat till den som mottager inbjudan.


    Nibla skrev 2008-12-19 09:05:54 följande:
    I vårt fall var det inte så aktuellt att bjuda in kompisars nyfunna partners som vi aldrig träffat.
  • SaraPayam

    Vi har skrivit personernas namn, då finns det ju ingen som kan misstolka vilka som är bjudna

  • Svanboet

    Tydlighet och klarhet är det bästa. Då slipper man ofta svara på lite pinsamma frågor också.

Svar på tråden Hur skriver man på kuvertet till inbjudan så de vet vilka som är bjudna???