• lurpan

Hur förlovar vi oss? :)

Vi har bestämt oss för att förlova oss på juldagen, då har vi varit ihop i 4 år, har 2 barn tillsammans (plus en bonus), hus och barn så det var väl helt klart på tiden.

Ringarna är beställda, inget vet om detta förutom vi.

Men HUR gör man? Ska vi bara överlämna ringarna i soffan liksom? Vi har inte möjlighet att gå ut på restaurang eftersom alla barn är hemma och farmor/barnvakten bortrest, jag är dessutom höggravid så jag orkar inte med nå avancerat. :)
    Men liiiite romantiskt kan det väl få vara...

Är dock tillsammans med en väldigt oromantisk man så han kommer inte ha några förslag direkt. Tänkte jag skulle fråga er istället. :)

• Svar på tråden Hur förlovar vi oss? :)
  • Nalle Puh 40

Vi förlovade oss på Gotland med en solnedgång över Visby. Var så mysigt men friade gjorde jag hemma i soffan. Hade lagat god middag, köpt rosor och dukat fint med små pappershjärtan på hela bordet.Blev enkelt men super romantiskt

• Svanboet

Tänd lite levande ljus i den mörka kvällen, köp hem lite rosor och förklara för varandra varför ni vill ta detta steget... kanske behöver det inte vara svårare än så?

• Tattoo82

Vi hade en mysig champagnefrukost när vi förlovade oss.

• 2time

När barnen har lagt sig så sätter ni i er i lugn och ro vid granen med lite vackra julpsalmer på stereon och glögg i kopparna och lite julgodis tillhands.

Svar på tråden Hur förlovar vi oss? :)