• Brudgummarna

    Matcha kostymer utan att se likadana ut

    Jag funderar lite fram och tillbaka på vad som är finast att göra när man är två brudgummar som vill matcha varandra utan att se för likadana ut.

    Vi vill båda ha vanliga kostymer. I nuläget så känns inte nehru, frockcoat eller liknande så lockande. Samtidigt så vill vi inte se ut som om vi kommer direkt från ett affärsmöte utan lite mer bröllopiga.

    Vi har fortfarande gott om tid att klura på hur vi vill vara klädda så det är ingen brådska men andras tips och tankar vore roligt att få. Än så länge finns det rätt lite inspiration online.

  • Svar på tråden Matcha kostymer utan att se likadana ut
  • Svanboet

    Först. Roligt med brudgumnmar! Lycka till med er stora dag.

    Andra: Vanligtvis är ju kostymer lika men välj kanske två i olika nyanser, mörk grått och svart. Ofta är det ju skjortan och slipsen brukar varieras. Väljer man dessutom väst under kan man ju ha olika färg på bakstycket. Kanske en rolig detalj att ha slips i den andres skjortfärg och bakstycket i kombination med övrigt färgtema. Det är lite svårt att inte få det att se ut som tvillingar kanske...

  • Emmas syster

    för att få matchande men olika är det nog bäst att sy upp kostymerna

    olika slag, olika passform, olika knäppning, olika antal fickor, olika lutning på fickorna och med eller utan ficklock gör ganska stor skillnad även om det är samma tyg så att ni matchar perfekt

  • wohohohohoh

    Vi köpte ifrån www.suitopia.se det var perfekt och jätte enkelt for att köpa matchande och snyggt.

  • Brudgummarna

    Tack för alla förslag!

    Skräddarsytt blir det oavsett hur vi bestämmer oss för att göra med matchningen.

    Tidigare har jag mest varit inne på olika tyger men att välja samma tyg men olika modeller med olika slag, fickor och annat var en bra idé.

  • shakynose

    Smoking! Det absolut elegantaste en man kan bära imo. Sedan kan man göra små variationer, så som Emmas syster föreslog. Skräddaren kan säkert ge förslag.

  • Aleta

    Ni kan välja olika modell på skjortorna.
    En av er kan t ex ha en krage som står upp (vet inte vad det kallas).

  • mintursnart

    Nehru kallas det tror jag..

  • Aleta

    Fast jag menade på själva skjortan, Nehru är väl en slags kavaj?


    mintursnart skrev 2009-01-11 22:58:54 följande:
    Nehru kallas det tror jag..
  • mintursnart

    hehe, faktiskt osaker..

Svar på tråden Matcha kostymer utan att se likadana ut