• momi boki

klagomåls tråden NR1

sååååå trött på att alla här ska byta ämnen i alla inlägg man startar en tråd som handlar om klänningar o den slutar med tjaffs o bråk om att gräset ät grönt o jorden runt!!!!!!!!!!!!! så irreterande om inte annat trött samt ! flera som stör sig på sånt? att så många trådar spårar ut??

god jul föresten

• Svar på tråden klagomåls tråden NR1
  • Brudgummarna

Jag tycker att det är en bra och naturlig del av forum.

Fundera på hur IRL-samtal flyter vidare så märker du precis samma sak. De håller sig aldrig till ursprungsämnet utan när den frågan är färdigarbetad så går man vidare till närliggande ämnen och tillslut är man långt ifrån ämnet.

Men alternativet är ju inte att man fortsätter att prata om ämnet utan att man blir tyst.

• momi boki

ja absolut håller med till viss del bara de att de trådar ja syftar ur spårar ur på negativt sett bla bland omoget tjaffs och klagomål o lite allmönt kränkande mot vissa folk grupper eller folks sätt att leva eller deras val!

• jojanna

det är bara att anmäla inläggen, så får de som sköter BT ta hand om det

Ha ett bra veckoslut alla!! Lugna trådar inför jul

• Hammerman

Det fungerar precis som Brudgummarna säger. Visst kan man ha ett hypermodererat forum värdigt en fasciststat där minsta avsteg från ämnet innebär att inlägget raderas eller tråden låses, men detta slutar alltid i ett blodlöst forum helt utan själ och hjärta.

Det ÄR snorkigt och elitistiskt att säga så här, men ett bra forum kännetecknas av att det har en någorlunda stabil kärna av färgstarka personligheter, och dessa identiteter skapas alltid av just de OT-diskussioner som inte får förekomma på fascistforumet. Ett bra forum modererar sig självt.

... och nu har jag alltså lyckats belysa ett Internetfenomen ur ett identitetsskapande perspektiv. Så går det när forum är ett av de största fritidsintressena... Terra-Arcanum destroyed my life.

• Aleta

Jag tycker att det är jättespännande när en tråd fladdrar ut en stund i lite OT om det förs med en bra diskussion. Det känns levande på något sätt.

Sedan ska tråden givetvis tillbaka på spåret antingen när fladdret har dött ut efter en kort stund, eller om det är ett långt fladder, har flyttats till en annan tråd.

Det som inte har varit kul just nu är de otroligt omogna och elaka påhopp som somliga har ägnat sig åt istället för att hålla sig till ämnet eller säga något intressant. Då förstör man tråden för alla andra. Jag har läst några trådar nu där man verkligen tänker: "Neeeej inte NN nu igen kan hon aldrig vara tyst!?"

• Undertecknad

Jag håller med ovanstående talare. Välkommen till Internet.

• passionsblomman

Jag håller också med övriga talare! Och sen tycker jag det är lite häftigt att se att en galenpanna faktiskt inte klarar att hänga kvar och sabba i alltför stor utsträckning, när övriga visar att det är nog. För utbrotten igårkväll tex kan vi ju vara utan....

• Troll1

Diskussioner får gärna "flyta runt lite", så länge det håller sig på en normal/trevlig nivå. En del verkar dock tyvärr endast ploppa runt i trådar bara för att antingen visa sig "på styva linan" eller bara för att dra igång tjafs.
    En tråd som handlar om tips på smink eller råd om man bör ha låga eller höga klackar tex tenderar att spåra ur och bli hätsk stämning på numera. Spelar ingen roll om vad TS handlade om från början.
    Det har blivit mer som på FL här.

• Undertecknad

Det som förvånar mig mest är avsaknaden av att folk erkänner att de kan ha fel. Shit, måste vara skönt att alltid ha rätt. Men kanske inte så skönt att behöva bevisa det hela tiden.
    Folk som går in och snackar på en helt annan nivå än de de pratar med. Så tråden helt flippar ur. MEN de får visa upp sina kunskaper iaf, så de är väl nöjda och belåtna.

Aja, nu har jag fått skriva av mig om detta i 2 trådar. Tack!

• Stardusty

Tänkte precis starta en liknande tråd, bra intitiativ TS!

Om jag startar en tråd om ett ämne så kan jag ju inte bestämma vilka som ska vara med och debattera. Men om ett ämne handlar om ett fenomen där man uttryckligen sökt likasinnade att prata med borde väl motståndarna till fenomenet isåfall kunna starta en egen tråd? Vad tillför man om man i en tråd bara vill säga emot, är målet att få TS på knä och ändra uppfattning då?

Men jag har börjat göra så att jag anmäler det som låter elakt/felplacerat och hittills har det funkat bra

• momi boki

klart man ska disskutera olika saker men när trådarna ballar ur o bara vill allmänt otrevliga med bråk o tjaffs ha de gått för långt o att folk faktiskt sitter o anklagar vissa är oxå långt gånget! så de är skillnad på att spåra ut o spåra ut iaf för mig

Svar på tråden klagomåls tråden NR1