• Snuttis2

    problem med inbjudan-fomuleringar

    Hej hopp
    vi har insett att vi känner alldeles för många och planerar nu att enbart bjuda de närmsta på middagen..så jag sitter och skriver två olika inbjudningar en för de som är välkomna på middag och en för de som får komma senare på avec...Men hur skriver man den sista inbjudan snyggt så att det blir bra...

  • Svar på tråden problem med inbjudan-fomuleringar
  • Svanboet

    Oj, så svårt!

    Jag hade nog försökt formulera det hela som en inbjudan till att slå klackarna i taket mer än som inbjudan till resten av festen. Blir det tårta efter att resterande gäster anslutit? Bjud då kanske till kaffe, tårta och dans.

  • Snuttis2

    hej
    vi har nog tänkt att bjuda de som kommer lite senare på tårta och så öppen bar..kanske kan man skriva så tårta och avec??? behöver man nämna dans eller kopplar man det i alla fall??

    måste bara säga att jag precis titta på din sida och insett att vi båda firar 10 år -med bröllop :)underbart

  • Luucie

    Kanske något i stil med:

    Vi gifter oss den XX-XX-XX

    Middag kommer att avnjutas i sällskap av de allra närmaste.

    Men när vi sedan fått nog av långrandiga tal och träsmak i baken vill vi slå klackarna i taket!

    Och då önskar vi just din närvaro för att hjälpa oss fira och festa natten lång!

    Självklart blir det tårta och fri bar

    Hjärtligt välkommen

    Tid: XXXX
    Plats: XXXXXXX

  • Snuttis2

    stort tack för toppen inlägg känner att jag helt har strandat i mina formuleringar...

Svar på tråden problem med inbjudan-fomuleringar