Gravid Brudtärna
Hej, Mina två närmaste vänner ska vara mina tärnor på bröllopet. Nu är den ena tjejen gravid och kommer vara i åttonde månaden när vi gifter oss! Tycker ni att det är ok att ha en höggravid tärna?? Tacksam för svar...
Hej, Mina två närmaste vänner ska vara mina tärnor på bröllopet. Nu är den ena tjejen gravid och kommer vara i åttonde månaden när vi gifter oss! Tycker ni att det är ok att ha en höggravid tärna?? Tacksam för svar...
Varför skulle det inte vara det?
Det enda riktigt avgörande skäl jag kan tänka mig är om hon själv inte skulle vilja/orka - då får man ju respektera det.
Jag tycker det är helt ok! Som sagt, det där med orken kan ju vara väldigt svårt och om du har förväntat dig att hon bär en speciell klänning eller annan klädsel.
Bra också om han ska vara din tärna är att det finns en stol att sitta på..Man blir ganska trött i kroppen.. Jag vet..Jag var på ett dop i slutet av Mars -04. Jag är fadder till henne. Då låg min krumelur i magen och det var lite kämpigt att stå upp länge..Men allt fixade sig..prästen var insatt på att jag var högggravid. Krumeluren kom i Maj..skulle kommit slutet av April....
En tärna ska väl enligt traditionen vara oskuld men vem 17 är det? :o) Det viktiga är ju att det är rätt person och att hon själv känner att hon vill och orkar. Tipset med stolen är bra...
Ett krux kan ju vara att bebisen vill ut tidigare. (Min tjej ville tex ut 1 månad för tidigt) Annars är det ju bara jättevackert med bebismagar så du kommer ju ha den vackraste brudtärnan..
Självklart! Varför skulle det inte vara det???
Min tärna har förmodligen en 1-månaders då vi gifter oss och har fått välja klänning själv, minns hur man kände sig när man precis fått barn och jag vill ha ett avslappnat bröllop där alla känner sig bekväma! Hon har en superfin gammelrosa klänning som hon hade då hon var gravid och tärna åt sin syster, till det får hon ha ballerinaskor åt sina stackars fötter
Eler ogift väl? men det är väl ändå ingen som bryr sig om? Klart hon ska vara tärna ändå! Om hon orkar vill säga!