bröllopsresa krabi ngn?
hej ska ngn av er åka till au nang ller har ni varit där och kan berätta vad ni tyckte om stranden osv?
hej ska ngn av er åka till au nang ller har ni varit där och kan berätta vad ni tyckte om stranden osv?
Vi har varit till Ao noang, och det var där vi stannade längst under vår 5-veckors resa!
Själva stranden i Ao nang är inget att hänga i julgranen... Däremot är det väldigt enkelt att ta en båt till någon av stränderna runt om, och de är underbara!
Jag tyckte att det likna Gran Canaria...Stranden var som vilken charterstrand som helst.
Naturligtvis är Thailand jättefint på sina ställen men de riktigt turistiga som Ao Nang, Puket etc kan jag klara mig utan.
Det finns fina öar att besöka utanför Ao Nang.
Och Railey Beach som inte ligger långt bort har fin klättring och ett par fina grottor att bjuda på.
ni har möjligtvis inga bilde upplagda här på bt?
Vi var där en vecak under vår thailandsresa, men de var ju innan tsunamin.... vi hade de jätte mysigt trots regn o skit, men vi var ju oxå nyförlovade från besöket på lyxhotell på phi phi
Trist strand i Ao Nang men som flera tidigare sagt är öarna runt omkring hyfsta fina dock ÖVERBEFOLKADE i dessa tider. Så mitt tips är att ta en taxi för ca 1500 bath (tar 2 tim) och bo några nätter i Kao Lak.......underbart ställe.
Var i mars-april en vecka till Ao Nang. Vi tog båtar och reste runt till flera olka stränder. Konstaterade dock att det var bäst vid hotellpoolen... Första semestern som jag har tillbringat så mkt tid vid hotellelpoolen,tycker annars att detär underbart att bada i havet. Mkt turister, skräpigt... Har varit på olika platser i Thailand under flera år, nu tror jag dock inte att det blir någon mer gång. MEN- allting är relativt och smaken är delad! Har en arbetskompis som är där för 3:e gången just nu, hon älskar det! Lycka till!
Kao Lak var underbart! Var dock där året innan tsunamin så jag vet inte hur det är där nu....
Har varit där två gånger och tycker om Krabi, oerhört vackert. Det krävs dock att man varje dag ger sig ut på båtutflykt för att bada ifrån öarna ute i skärgården. Stranden i Ao Nang är inget att ha, så om ni gillar båtutflykter och inte är så bekväm av er är det ett bra resmål. Vill man dock bara gå ut från sitt hotellrum och befinna sig på en fin strand direkt får ni åka någonannanstans.
Jag önskar jag hade åkt dit för 10-15 år sedan...har förstått att det var helt annolunda då.
Vill inte åka så långt för att ligga vi poolen...