• anja1661

hur mycket???

vi ska önska oss pengar till bröllopsresan i present och jag undrar lite över hur mycket man lägger på det?
    jag vet att det e svårt att säga men på ett ungefär hur mycket tror ni man får om man har 60gäster??

nån som haft ungefär så? hur mycket fick ni i present??

(vår budget hänger INTE på detta, jag är bara nyfiken)

• Svar på tråden hur mycket???
  • Pumpkin

Om jag inte missminner mig så fick vi ihop runt 40000kr och då hade vi knappt 70 gäster.

Alla älskar Skellefteå AIK
  • Aleta

Och vi fick ca 20000 på 120 gäster men då hade en del släktingar hjälpt till med annat istället. Somliga gav jättemycket och somliga ingenting, precis som vi ville. Inga presenter, bara om man absolut kände att man måste.

• Anja 19 juli 2008

Vi hade ca 80 gäster och fick 26.000.

De flesta par lade 500 kr, sedan var där ett par personer som lade mer, typ 1.000 kr, sedan la våra föräldrar lite mer och min mans chef lade 3.000 kr.

Vi fick endast pengar, inga andra presenter.

Jag hade räknat 500 per par och kanske 300 per "singel"person som kommer utan respektive för att få fram en rimlig summa.

Sedan är där alltid några vänner/släktingar som har det lite bättre ställt och som kanske lägger lite mer än så. Men det skulle jag inte "räkna in" utan bara ta som en bonus sedan

Så på 60 gäster (är det barn inräknade där?, om ej så räknar jag typ 30 par, alltså 250 per gäst) så skulle ni få ihop ungefär: 15.000 kr.

• anja1661

oj vad mycket alla får!!
    ja 500kr per par verkar ju rimligt. det hade jag nog själv lagt om jag var bjuden på bröllop.
    15000kr är ju jättebra i så fall!! jag tänkte max 10...*ler*

fler som fått pengar???

• Aleta

Ja, fast om du får som vi så blir det ju 10000 på 60 gäster. Räkna inte med mer så att du inte blir besviken.

anja1661 skrev 2008-12-27 14:09:28 följande:
    oj vad mycket alla får!!ja 500kr per par verkar ju rimligt. det hade jag nog själv lagt om jag var bjuden på bröllop.15000kr är ju jättebra i så fall!! jag tänkte max 10...*ler*fler som fått pengar???
Svar på tråden hur mycket???