• 27juni2009

    vem tar emot vad till bröllop?

    så här ser det ut ungäfär för oss: en föräldrapart betalar 5-10% en annan part betalar 50-60% o resten bekostas av brudparet.
    HUr gör ni i inbjudan?
    Är det ni som brudpar som bjuder in då?
    Vem tar emot osa svar?
    Vem tar emot förfrågningar om ev presenter, alltså har hand om brudparets önskelista.

    Anledningen till att vi frågar är för att vi anser det inte så att det är summan vi får i hjälp som spelar den stora rollen i det hela utan VILJAN att vilja hjälpa oss med vårt bröllop o praktisk hjälp kan vara nog så viktig.

    Vi sitter nämligen nu o skall fixa ihop våra inbjudningskort som vi köpt hem ALLT(?) material till idag.... hm lär ta måååånga timmar m pysslande, men ska samtidigt bli roligt, just i dag har vi pysslandet ihop m2b o jag eftersom barnen är utlånade till mormor o morfar

  • Svar på tråden vem tar emot vad till bröllop?
  • Pumpkin

    Vi bjöd in själva, det är det "normala" i Sverige idag. OSA tog vi också emot själva, men förfrågningar om presenter (som vi iofs inte önskade oss, vi önskade oss bara resebidrag) fick toastmastrarna ta hand om.


    Alla älskar Skellefteå AIK
  • makaron

    Vi kommer att låta båda våra föräldrapar stå för inbjudan och OSA även om vi (brudparet) betalar nästan hälften av bröllopet, vi tyckte det blev lättast att formulera texten på det viset. Dessutom har vi skaffat en OSA-mailadress, för dem som hellre skriver än ringer

  • 27juni2009

    pumpkin: hur delades kostnaderna hos er?

  • Pumpkin
    27juni2009 skrev 2008-12-28 11:52:50 följande:
    pumpkin: hur delades kostnaderna hos er?
    Vi betalade i princip allting själva. Det hade dock inte spelat någon större roll om våra föräldrar hade betalat, det är ändå VI som gifter oss och därmed VI som bjuder in folk att närvara.

    Men det är ju jag det


    Alla älskar Skellefteå AIK
  • Svanboet

    I vår inbjudan kommer det stå att vi bjuder in till fest och ingen annan. Vem som betalar vad kommer inte ha inflytande på det. OSA kommer gå till oss och tal, spex och annat kommer toastmaster göra.

  • 27juni2009

    va bra, då vet jag att vi inte blir ensamma om de där m inbjudan även om vi får hjälp rent ekonomiskt.

    kommer ni som brudpar då resa er upp o hälsa alla välkomna i välkomststlet som egentligen värd/värdinna skall göra?

  • Pumpkin
    27juni2009 skrev 2008-12-28 13:36:32 följande:
    va bra, då vet jag att vi inte blir ensamma om de där m inbjudan även om vi får hjälp rent ekonomiskt.kommer ni som brudpar då resa er upp o hälsa alla välkomna i välkomststlet som egentligen värd/värdinna skall göra?
    Välkomsttalet hölls av våra toastmasters.
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • Hemlig2009

    Vi räknade med att betala allt själva men nu har mina föräldrar erbjudit sig att hjälpa oss med middagen. Jättesnällt men det ändrar inte hur vi formulerar oss i inbjudan. Vårt osa ska till min syster och svåger som kommer att agera värdpar/toastmasters, dvs de som kommer hålla i ställningarna under dagen.

  • EliNord

    Våra föräldrar har erbjudit sig att hjälpa till att betala för bröllopet men vi har inte pratat några summor, vi har också räknat på att klara det själv. I vår inbjudan framgår endast att det är vi som gifter oss inte vem som bjuder in och OSA ska man göra till min syster. Vet att det är ett extra pass att ta emot anmälningar (iaf när det rör sig om så många gäster som vi kommer ha) så vi slipper gärna den delen själva utan de får hjälpa oss med allt praktiskt och det har för oss ingenting att göra med vem som står för kalaset.

Svar på tråden vem tar emot vad till bröllop?