• Goaste

Undrar om Kroatien...

Någon som varit där eller tänker åka dit?
    Vi kommer troligtvis slå ihop våran bröllopsresa med firandet av min mors 50-årsdag. Far, mor, syster, svåger och våra två pojkar följer med. Inget mig emot, då får vi barnvakt
    När ska man åka till Kroatien? Vart ska man åka? Måste vara rätt barnvänligt.
    Vilka resebolag har resor dit?

• Svar på tråden Undrar om Kroatien...
  • Melis

Hej hej.... Jag är själv född i Kroatien och åker dit minst en gång om året... Man ska åka till Kroatien under sommaren, dvs juni till sep. Det finns ett antal olika platser att åka på, beroende på vad man är ute efter.... sand eller stenstrand? etc. Och de flesta resebolag har resor till Kroatien, så som apollo. om du har fler frågor så är det bara att fråga på....

Jag brukar vara mycket i Istrien men i somras var jag i Crkvenice och det tyckte jag var helt underbart.... sandstrand och mkt barnvänligt med lekplatser och havet är grunt ganska lång sträcka.... och det finns mkt att se med olika lar och så....

• Melis

menar att det finns många olika öar att se...

• feministbrud

Dubrovnik är fantastiskt! En bra mix mellan natur, kultur och bad.

• Melis

Håller med om att dubrovnik är fantastiskt, dock tycker jag att det är överskattat och mkt dyrare än andra ställen. För mkt turister....

Pula är en stad med mkt kultur, natur och bad och som dessutom är väldigt barnvänlig...det är ett bra alternativ till Dubrovnik

• ellen78

Hvar är underbart och romantiskt!

• momi boki

skulle rekomendera dubrivnik både ja o kille kommer där i från så vacker men de är dyrt att shopa faktiskt vissa saker är dyrare än här

• Mangos

Har också varit i Istrien närmanre bestämt Rabac med Ving. Väldigt fina landskap i Istien och så härligt klart vatten. I Rabac var det dock mest stenstränder ock klippbad och ganska kupperad terräng, kanske inte så barnvänligt. Gjorde dock en bilutflykt i Istrien och hamnade på en liten undanskymd gård där de gjorde olivolja, fick instruktioner och provsmakning både av vin och olivolja av värdparet. Så häftigt.

• Goaste

Vill helst ha sandstrand och barnvänligt men möjlighet till sevärdheter och shopping.

• feministbrud

Jag har varit i Slovenien och där var det sandstränder (kan tänka mig att det är detsamma på Istrien, har jag rätt?). Annars har Dubrovnik stenstränder med ganska stora stenar. Jag vet inte hur barnvänligt/icke barnvänligt detta är, men en liten upplysning i alla fall.

Shopping och sevärdheter finns där iaf!

• Megi

Hvar är helt underbart :) Mkt fint att semestar där både med familjen och som nygift! Romantiskt, både jag och min pojkvän älskade det :)

• zeddy

Jag hoppar på den här tråden och hoppas på att någon svarar

Vi funderar på att åka till kroatien, låter underbart fint! Vad är det för priser på saker och ting där? Mat, dryck, shopping...

Svar på tråden Undrar om Kroatien...