• Smillarain

Tulpaner

Hej! Undrar om det är någon som har haft tulpaner i sin brudbukett! Jag vill ha tulpaner och ranunkel i min. Men vet inte om de går...

• Svar på tråden Tulpaner
  • lovtin

Det finns många fina tulpanbuketter och det passar väldigt bra så länge man inte gifter sig på sommaren eftersom de lätt blir trötta när det är varmt ute. Det är så mycket vätska i dem och det behövs inte mycket för att de ska börja slokna.

• passionsblomman

Å, det hade gått jättebra om det inte vore för att du gifter dig när tulpansäsongen är över sedan ett par månader!
    Ranunkel får du nog tag i , men inte bra tulpaner, tyvärr.

• linmar

Åh, jag skulle också vilja ha tulpaner i min brudbukett. Passionsblomman; jag har funderat på röda tulpaner, skulle det fungera i slutet av mars då jag gifter mig? Vad skulle jag kunna kombinera med? Tanken är en röd bukett med något grönt i. Tack, /Linda

• passionsblomman

Mars är bra, det börjar vara i sena delen av säsongen, men finns ännu tulpisar... Fint med lite limegrönt, som exempelvis Buplerum(sptretigt, lite likt daggkåpa)Röda ranunkler och kanske även Anemoner vore vackert till!

• linmar

Tusen tack för hjälp och inspiration, både passionsblomman och brudgummarna!

• Smillarain

Anade att det kunde va lite svårt att få tag på tulpaner i början av juni... Jag får väl köra på ranunkel och nåt mer då istället. Tack för hjälpen!

• passionsblomman

Å, du hittar säkert alternativ! Det är ju en årstid då det finns VÄLDIGT mycket fint.... Om du vill att allt ska vara rött, såkolla tex in röd Nerine,röd Freesia,och röd germini, helt olika former och uttryck, men alla fina och passar med ranunkel!

Smillarain skrev 2008-12-29 16:17:46 följande:
    Anade att det kunde va lite svårt att få tag på tulpaner i början av juni... Jag får väl köra på ranunkel och nåt mer då istället. Tack för hjälpen!
  • Smillarain

Jag hade tänkt mig rosa, gul och orange typ.. eller rosa, gult och vitt. Eller rosa, gult och grönt. Vad tycker ni? Jag har lite problem att bestämma mig . Germini gillar jag skarpt och freesia är ju också fin. Bra förslag! Tack! Får googla nerine.

• passionsblomman

kolla mitt galleri! peka på bilderna så kommer namnen upp!
    Låter fint och lite ballt med rosa, orange och gult!
    Rosa ranunkel, cerice-rosa Nerine, orange eller gul Freesia och tvärtom med germini kanske... Med lite limefärgad daggkåpa som grönt...

Smillarain skrev 2008-12-29 16:25:39 följande:
    Jag hade tänkt mig rosa, gul och orange typ.. eller rosa, gult och vitt. Eller rosa, gult och grönt. Vad tycker ni? Jag har lite problem att bestämma mig . Germini gillar jag skarpt och freesia är ju också fin. Bra förslag! Tack! Får googla nerine.
  • Smillarain

Men jisses va bra! jag tror jag kör på det STORT TACK! Du kunde dina blommor du Florist? Nu ska jag kolla i ditt galleri. Tack än en gång!

• passionsblomman

Florist!

Smillarain skrev 2008-12-29 16:36:22 följande:
    Men jisses va bra! jag tror jag kör på det STORT TACK! Du kunde dina blommor du Florist? Nu ska jag kolla i ditt galleri. Tack än en gång!
  • Juni2009

Har vänner som gifter sig i februari så hon valde tulpaner för hon ÄLSKAR tulpaner.

Hon hade bara tulpaner i sin bukett, snyggt oxå.

• Paja

Vad finns det för rosor att få tag på i januari/februari?

• passionsblomman

Precis vilka du vill bara du beställer dem så att floristen hinner få hem dem i tid! Två veckor innan är bra.

Paja skrev 2009-01-08 22:42:22 följande:
    Vad finns det för rosor att få tag på i januari/februari?
  • BlendaSigne

jag hade calla liljor, rosor o tulpaner i min brudbukett... allt i vitt. Superfint! :)

Svar på tråden Tulpaner