• Pentan

Favors till gästerna - men ej godis, förslag??

Vi vill gärna ge bort något till våra gäster som minne från vår bröllopsdag.
    Men godis känns så tråkigt, även om det är gott och säkert mycket uppskattat.
    Vad kan man annars hitta på?

Personliga visitkortshållare, gästernas namn ingraverat.
    Nyckelringar.
    Bokmärken.

Detta är inte en tråd om man ska ge bort favors/gåvor eller inte, utan en förslagstråd på presenter.

• Svar på tråden Favors till gästerna - men ej godis, förslag??
  • Luucie

mini kaktus
    påse med blomfrön
    liten krukväxt typ hjärtan på snöre eller kärleksört
    liten skumpaflaska med personliga etiketter

hur mycket får de kosta?

• Pentan

Tack vilka fina förslag! Inte mer än ca 100 kr per person vore bra.

• Luucie

Det var ju massor! Då ska jag tänka lite till och återkomma med fler förslag

• passionsblomman

Det finns små presentböcker i bokhandeln som brukar heta saker som typ"om kärlek" eller visdomsord om kärlek eller så, kanske kan vara ngt? kan ju skriva "minne från bröllopet" inuti?

• passionsblomman

Eller ett biopresentkort laddat med den summa ni satt, och uppmanningen:ta med någon du gillar på en romantisk kväll....

• didis

Om ni har fest och dans bör det nog vara litet så herrarna kan lägga det i fickan och damerna i väskan, annrs glöms det nog gärna kvar.

På mig hade det varit bortkastat med en av ovanstående presenter (förutom godiset!), hade ni gett bort en isskrapa hade jag nog använt den dock

Kolla på företag som säljer reklamprylar/giveaways till företag, där kan ni få tips på mer eller mindre användbara presenter att ge bort.

• Lakritsbåten

Vi ska ge ett Yankee Candle ljus till våra gäster. Antingen ett med namnet Weddingday eller också ett med Hortensia (som kommer att vara vårt blomtema)

• Anki82

Hej Vi kommer att ge bort en summa till välgörenhet o de skickar oss då små kort som vi ger som favors att vi gett tex en get till en behövande familj i gästens ställe.

• passionsblomman

Åh, vilken rolig text man skulle kunna få till om att man bytt gästen mot en get... Ursäkta! (det måste vara min feber...)

Anki82 skrev 2008-12-29 17:14:24 följande:
    Hej Vi kommer att ge bort en summa till välgörenhet o de skickar oss då små kort som vi ger som favors att vi gett tex en get till en behövande familj i gästens ställe.
  • gladålycklig

Tyckte förlag på isskrapa var jätte bra!! *hihi* Hadde jag nog oxå viljat ha. Men etersom jag skall gifta mig på middsommar så blir det lite fel käns det som.

Tycker om dessa trådar då jag oxå letar andra förslag, då godis känns tråkigt!

Svar på tråden Favors till gästerna - men ej godis, förslag??