Inte svamp och inte klamydia, vad är det då?
Hej!
För ca en till två månader sen så fick jag klåda och gryniga flytningar, ringde vårdcentralen som sa att det var svamp utan att ens undersöka mig. Så tog jag en receptbelagd tablett och vips så var det borta dagen efter.
För lite mer än en vecka sen så kom det igen. Jag gick till vårdcentralen som ville kolla om det verkligen var svamp så ett prov togs. Det var det inte. Sen ville dom kolla att det inte var klamydia, det var det (så klart) inte heller. Då fick jag nån sorts salva att sticka upp på kvällen som var mot infektion. Det skulle jag göra i en vecka. Efter några dagar slutade det klia och flytningarna försvann ( det kan jag dock inte vara helt säker på eftersom den där salvan hade tendensen att rinna ut på morgonen). Men nu är veckan slut och just kände jag av klådan och kollade; flytningarna är tillbaka!
Ska väl tillägga att det är inte lika grynigt den här gången... Och jag har ingen jättehemsk klåda men det är irriterande. Dessutom antar jag att det inte är ett så bra ställe att ha "problem" på, om inte annat kan det väl leda till vestibulit? Dessutom har jag en pojkvän och även om han är förstående så är det inte så roligt att inte kunna ha sex. Svamptestet visade för övrigt att det var clueceller +1 (därför jag fick salvan, de trodde det var infektion) och vita blodkroppar +3.
Nåja, till min fråga. Nån som varit med om detta? Nån som kan ha en aning om vad det är?
Jag tycker det är så underligt att det gick om med medicin mot svamp första gången... Dessutom borde väl bakterierna ha försvunnit med salvan jag fick nu om det var bakteriellt?
Snälla hjälp mig om ni kan!
Och gott nytt år på er! :)