1/8 -09 fortsättning
Startar upp en fortsättningstråd för oss som gifter oss 1 Augusti 2009.
Startar upp en fortsättningstråd för oss som gifter oss 1 Augusti 2009.
Gott nytt år tjejer
Hoppas att ni alla har haft en bra jul & nyår. Vi har fått så mycket gjort, alla inbjudningskort är skriva & ska bara vikas ihop & snöras om, sen är de klara för att skickas ut
Iiiiihhh vad spännande det ska bli & idag är det ju BARA 7 månader kvar....helt sjukt
håller oxå på med inbjudningskorten, ska skickas i februari.
Gott nytt till er oxå!
Har precis provgjort mina inbjudningskort i två olika modeller, både jag o m2b var överens om vilken som blev bäst iallafall så det känns bra. Är i övrigt insnöad på musikval till kyrkan, det finns så mycker vacker musik. har ni bestämt vad ni skall ha för ut och ingångsmusik samt sånger under vigseln?
Det börjar bli lite pirrigt nu är vi inne på rätt år. Vi har kommit långt i vår planering, brudgummen och hans marskalk ska prova ut kläder om två veckor. Vår Toastmaster och toastmadame kommer hem till oss imorgon och vi ska gå igenom en del förberedelser inför bröllopet över en trerätters middag med vin. Inbjudningskorten är nu helt klara med adresser och frankering, ska skicka dem i mars/april.Bröllopsresan är nu även den bokad, 14dagar med öhoppning i Fiji. Mina hästar som ska transportera oss från kyrkan till festlokalen är nu samspelta till min stora glädje, vagnen är nu polerad och täckt med plast för att inte bli dammig. Samtliga solosånger och hela festhäftet förutom gästpresentationen och bordsplaceringen är klar. In- och utgångsmusik samt psalmer är bestämda. Nu i veckan kommer vi åka på två-dagars spa och fira vår tvååriga förlovningsdag.
solosångerna i kyrkan är klara blir "för alltid" med sara löfgren den är den vackraste låten jag hört, och "det vackraste" med cecilia vennersten den ville sambon ha.
Inbjudningskorten är nästan klara, skickas i februari, festhäftet är klart förutom gästpresentationen för jag rimmar på varje gäst, snart klar men väntar att skriva in till man vet vilka som kommer. bokat dj o trubadur,bartender, tält,golv bord o stolar,ljus vinkyl mm. är florist gör blommorna själv, pappa säljer lite exklusivare bilar så han ordnar med transporten.
när skall ni börja kolla klänning?? jag vill gå ner 10kg så jag drar mig för det, även för ajg ammar o brösten är så stora..
Hej, får man hänga på? Vi har diskuterat bröllop länge, men så föddes dottern förra året så då lade vi det lite på is. Men i dag spikade vi datumet, så nu blir det till att sätta igång planeringen!
hej,
Jag hänger också på! Vi har inte heller kommit så långt. Har bokat kyrka o restaurang och letar nu fotograf. Vi ska göra bröllopet i 2 delar, vilket innebär dubbelt planerande av vissa saker. Vi ska gifta oss 1 augusti o fira med våra familjer, sen när vi kommer hem från smekmånaden ska vi ha en lättare fest för alla vänner.
Nästa steg är inbjudningskort, sen kläder o ring.
Oj vad ni har planerat länge, en del av er... :)
Vi bestämde oss för en knapp vecka sen att vi ska gifta oss i augusti... På dessa dagar har vi lyckats göra följande:
Bestämma och boka festlokal
Budget
Boka fotograf
Frågat tärna, bestman och toastmaster
Spanat in klänningen med stort K
Bestämt sånger till vigselakt och brudvals
Frågat 2 vänner om dom vill framföra ovanstående sång...
Blombukett har klar visuellt
Vita rosblad ska kastas istället för ris
Tittat på bröllopssvit på hotellet
Det är en del saker kvar att fixa såklart, men i den här takten bör vi väl hinna?
Idag var jag och min blivande make och hämtade ut min ring. Gud så fin den är, jag har ju gett önskemål om hur den ska se ut och blivande maken har tagit det till sig och hade beställt den utan min vetskap. Ringen kändes superbra på fingret så nu är det bara att vänta på den stora dagen. Ringen liknar den ring som visas i min visningsbild.
Dags att uppdatera händelserna här. Idag skickades hinderprövningen och namnbytet in. Våra inbjudningar kommer oxå att skickas ut denna vecka. Nu börjar det pirra i magen.