Inlägg från: Comfortably numb |Visa alla inlägg
  • Comfortably numb

byta pass två ggr i år?!

vi ska till Mexico 3 dgr efter bröllopet, och mitt pass går ut 5 månader efter vi kommer hem.... men passet måste vara giltligt 6 månader efter att man kommer hem!
    hinner ju inte få nya namnet innan, iaf inte så jag hinner fixa pass... så när jag kommer hem ska jag byta-igen! snacka om onödig kostnad!

hur hade ni gjort? nån lösning?

• Svar på tråden byta pass två ggr i år?!
  • Comfortably numb

kan man byta namn innan på nåt sätt annars?

• Comfortably numb

bröllopet är i mars

• Comfortably numb

ska ta hans och ha kvar mitt som mellan-namn.... måste kolla med resebyrån om det gör nåt att det är ok med 5 månader istället för 6......

• Comfortably numb

skulle vara mkt dyrare att skjuta på resan än att göra två pass och då blir det inte heller längre i anslutning till bröllopet... men måste vara skillnad på om passet går ut 5 mån efter hemkomsten än 3 dar.... så himla typiskt! passet har varit giltligt i 10 år så går det ut 1 månad "för tidigt"

man kan alltså inte byta namn innan bröllopet?

• Comfortably numb

antog att det var så... tänkte man kunde hitta kryphål... jaja, får väl ta de där 400:- extra, försvinner väl ändå bland alla bröllopps kostnader

Tack för svar!

• Comfortably numb

tack för att du svarade skulle det stå

• Comfortably numb

kostar det så mkt nu? när ändrade dem det????

får väl skaffa nytt nu och fixa med nya namnet lite senare...

om du jobbat på resebyrå, vet du hur det är för Mexico?

• Comfortably numb

kollade på polisens hemsida och såg att det var 400:-, då är det bara att göra ett nytt då, sista med gamla namnet

• Comfortably numb

absolut, det står i rätt namn

• Comfortably numb

synd bara att man inte bytte pass en månad tidigare för 10 år sen

Svar på tråden byta pass två ggr i år?!