Meredith skrev 2009-01-07 20:27:48 följande:
[citat]
090214:Vi har köpt den alkolhol som vi ska ha i baren efter middagen i Tyskland, och det tjänade vi massor på. Vi räknade ut att vi tjänade ca 2500 kr på det. Men då skulle min svägerska ändå åka till Tyskland och åka förbi bordershopen... så det var ju en bonus!Vinet kommer vi att köpa på systemet här hemma - dels för att vi inte hade planerat färdigt maten när Tysklandsresenärerna åkte men dels för att man faktiskt får lämna tillbaka "överflödigt" vin till systemet. Likaså skumpan kommer vi köpa här hemma, eftersom det inte skiljer så mkt i pris.Förresten - vilket fantastiskt hus ni hittat. Inte illa! Tänk att det skiljer så mkt i pris mellan våra två små "städer"!!! Kul - när flyttar ni?!/citat]
Okej, vi gör nog en resa till tyskland iaf. skönt att komma bort lite
. Vad köpte ni för sorter?
Ja, det är sjukt vilken skillnad på huspriserna det är.. Vi vet inte riktigt när det blir. Vi ska träffa ägarna på lördag och bestämma lite mer, men det lutar nog åt att det blir slutet på februari början på mars. Jag har iaf sagt att jag inte vill flytta FÖRE bröllopet. Känns som att det är mycket annat som ska fixas..