Inlägg från: Meredith |Visa alla inlägg
  • Meredith

Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!

Vi har överlämnat festprogrammen till våra toastmasters samt till min syster - så vi kommer inte att göra dem alls. Vi ska bidra med bordsplacering + presentation av gästerna + en tack-sida. Har påbörjat så smått presentationerna... svårt!

090214: Ha det så skoj på er lilla tripp! Vi "ses" snart igen!

Kram kram

• Meredith

Vi kommer att ha ett band som spelar. Vi kände att vi gärna vill satsa på det, då det förhöjer stämningen på festen (enl vårt tycke då).

Du kan gå in på www.allt-till-din-fest.se/ och göra en gratis förfrågan om band/dj/trubadur etc. Mycket bra site! Vi fick massor av svar från olika band o dj´s.

Det finns oxå ngt som heter DJ in a box, kika in på: www.djinabox.se/
    Verkar lätthanterligt och bra! Kompisar till oss hade sådant på sitt bröllop och det var kanonbra.

Godnatt kära brudar!

• Meredith

Vi ska träffa kantorn på fredag. Har suttit o sökt på nätet o det finns en del fina vinterpsalmer som man sjunger med samma melodi som till "Den blomstertid nu kommer" mfl. Kika in här: www.vigselringen.com/psalmer.html

"Du vet väl om att du är värdefull" är otroligt fin - vi hade den som psalm till vår sons dop. Skulle mkt väl kunna tänka mig den igen...

Jag läste (hörde?) att man bör ha två psalmer. Jag hade helst haft en och så haft mer "vanlig" musik. Man får väl fråga prästen/kantorn för att vad de tycker!

Vi har funderat på "All you need is love" som utgångsmusik... Som i "Love actually" fast med modifikation... Ev kunde kantorn spela den på orgeln, å så spelar min bror trombon så han kunde göra som i filmen liksom...

• Meredith

Jag börjar oxå känna pirr måste jag säga... Tänk om man glömt nåt?!? Just nu är det lite kaos och många trådar i luften...

Var å träffade prästen idag och fick lite svar på våra frågor ang psalmer. Det finns plats för 3 st + att man kan ha andra sånger oxå (om man har ngn solist eller så). Vi kommer att köra på 2 psalmer, fick tips av prästen och fick låna hem psalmböckerna så att vi kan kika lite mer. Vi ska oxå ha 2 solosånger som min brors flickvän ska sjunga.
    Det blev ännu mera pirr när vi gick där längs altargången tillsammans med prästen. Snart snart är vi där!!!

• Meredith

Fick oxå hem papprena här i dagarna, i enbart mitt namn. Det verkar ju vara ok, m tanke på att ni andra oxå fått det så...

Idag ska vi å träffa konditorn och prata tårta... *mmmm* Hoppas man får smaka!
    Sen ska vi t kyrkan o träffa organisten för att diskutera in och utmarsch. Återkommer sen...

Ha en bra dag. kram

• Meredith

Har idag fått reda på att min M2B blir upphämtad imorgon för sin svensexa... *spännande*

• Meredith

Nu är sambon upphämtad. Med sig hade killarna ett kuvert som det stor mitt namn på... Jag har fått ett busskort och en karta och en adress samt en tidpunkt (11:27 går bussen) Shit, nu är jag nervös....

• Meredith

Jag är hemma igen! Väl framme hamnade jag hos en tatuerarfirma! Snacka om nervöst... Där fick jag en till lapp där det stod.... "Detta var bara ett smakprov på vad som komma skall. Din dag är fri... Åk hem igen..."

Lurad till tusen alltså!!!

• Meredith

Hallå där! Krya på er ni som är sjuka...!!!

Min M2B var mkt nöjd med sin svensexa, och kom intrallandes sent på natten... Själv hamnade jag i soffan efter att ha blivit lurad av mina vänner.... Undrar om det blir till helgen istället?

Vi var å träffade organisten i fredags och lyssnade på in/utgångsmusik... Tyckte det var svårt, men jag tror vi bestämt oss för
    Ingång: "Mendelson" (klassisk o pampig tyckte vi)
    Psalm nr: 84
    Psalm som heter: Vigselpsalm (som man sjunger till Den blomstertid nu kommer melodi)
    Utgång: "Brudmarsch från Delsbo" alt "All you need is love"

Som solosånger kommer vi att ha:
    "Du är allt" & "When you say nothing at all"

Imorgon kommer en tjej hem hit och ska lära oss att dansa vals... eller iallafall hjälpa oss på traven... Ska bli jättekul!!!!

Kram

• Meredith

Har precis dansat vals i ca 2 timmar... i mina skor som jag ska ha på bröllopet.(MÅSTE börja gå in dem mer... mina fötter gör ONT nu!) Vi trodde att vi kunde dansa, men ack så fel... Vi har bara hobbydansat visar det sig. På två timmar hann vi dock lära oss grunderna och fick till ett snyggt avslut. Nu måste vi bara öva, öva och öva för att få in flytet!!!

Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!