• litetbröllop09

iiiiiihhhhh han har "friat" :-d

jaa... tillslut så... på julaftons kväll när jag satt o kissade kom han in på toa, föll på knä, tog min hand i sin o sa:
    nu har jag bestämt mig, vill du gifta dig med mig?

..inte det mest romantiska i en del personers ögon kanske? men i mina blev det bra såhär
    ..vi har pratat hit o dit om hur vi ska göra, han har alltid sagt att vi kan gå till stadshuset imorn, medans jag har velat ha ngt mer än så..
    tillslut har jag insett att näe, jag vill vara gift inte ha bröllop så nu så.. tillslut hamnade vi på samma våglängd o han tog initiativet precis som jag ville... nu ligger resten på mig
    vi tänker inte ha några närvarande utom ev barnen.. vi kommer inte berätta för någon innan.. (möjligen min mamma) men vi vill såklart ändå ha en speciell dag att minnas!!

..det är där detta forum kommer in i bilden överös mig med tips o idéer tack!

• Svar på tråden iiiiiihhhhh han har "friat" :-d
  • Luucie

Jättegrattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Allez

Grattis!

Min bror friade tydligen på toan med, men det verkar ha funkat minst lika bra som något annat.

• Aleta

Grattis!

Boka in en mysig middag efteråt med barnen och fixa sedan barnvakt och bo på hotell över natten.

Eller varför inte sätta er på planet och åka på en weekend till någon fin stad?

• Tooticki

Grattis!

Det viktigaste är ATT han friade, inte HUR!

Åk utomlands och gift er
    Gå till rådhuset och ät en god middag efteråt
    Boka en vigsel vid midnatt i en liten kyrka som ni lyser upp med bara levande ljus
    Gift er i trädgården

Det var vad jag kom på på rak arm

• Hemlig2009

Jag älskar såna fierier! Mycket bättre än med skumpan redo och i finkläderna tycker jag.

Min favorit vid ett litet bröllop hade varit rådhuset och därefter en riktig lyxmiddag med övernattning (kanske två nätter?) på ett fint hotell.

• nennesjuttioåtta

vad svarade du då? Kiss me?

Härligt!

åååh tootickis förslag om en kyrka vid midnatt var ju sååå romantiskt! Kör på det! Särskilt när det är så mysigt på vintern! Eller i Central Park.... Eller, eller, eller på ett högt berg! Oooh sånt här blir jag ju alldeles stissig av!

• litetbröllop09

ååå jag gillade oxå verkligen idén med midnatt o tända ljus!! bravo!! *klappar i händerna* får man tag på någon präst så dax? kykan vi döpt barnen i är pluttliten!! den skulle passa... *drömmer mig bort* DET vore ju verkligen någo att minnas!? hmm...

• 090208

Min man friade pa fyllan, mitt i kn...et... Ja, ni fattar... Eller friade vet jag inte, ingen av oss som gjorde riktigt. Han ville val bara bekrafta att jag menade allvar...

Men guuud vad harligt, grattis!!!

• CiaLovesAndreas

Grattis!
    Jag är också inne på det där med litet bröllop utan gäster, men ändå att det ska bli en speciell dag.
    Har pratat lite om att åka till Thailand, men jag vet inte. Har en liten dotter och det känns som det kan bli jobbigt med flyg så långt.
    Så jag vill också gärna ha förslag

• MulleNuh

Oj! Hoppas du svarade nej!!!

Allez skrev 2009-01-07 03:01:34 följande:
    Grattis!Min bror friade tydligen på toan med, men det verkar ha funkat minst lika bra som något annat.
Svar på tråden iiiiiihhhhh han har "friat" :-d