• Micaela

Hur länge skulle ni vänta innan graviditetstest

Tänk er såhär; Chansen är den MINIMAL men den finns ändå... Några minuter sex utan kondom och han kom inte. För dig är det minsta chansen under cykeln att bli gravid den här dagen.
    Nu har det gått 4 dagar och ingen mens, skulle du kolla eller tro att det beror på stress och vänta lite?

Jag borde ha fått den i söndags (onsdag idag)... Den kan vara lite oregelbunden och den har hoppat över månader när det varit nåt speciellt (som när jag flyttade hemifrån till en stad långt bort och när jag träffade en underbar person som jag bara tänkte på) men jag vet inte... jag tror att det bara är inbillning...

• Svar på tråden Hur länge skulle ni vänta innan graviditetstest
  • Miafiahallonfjärt

Risken låter minimal...

Kan vara din rädsla för att bli gravid som gör uppehåll i mensen. Är ganska vanligt att stress m.m. stannar upp iom förändringar. Men för att skona dig själv från vånda så skulle jag rekommendera ett test.

• Miafiahallonfjärt

*att stress m.m. får mensen att stanna upp... Sorry

• Micaela
    Miafiahallonfjärt skrev 2009-01-07 10:14:14 följande:
    Risken låter minimal...Kan vara din rädsla för att bli gravid som gör uppehåll i mensen. Är ganska vanligt att stress m.m. stannar upp iom förändringar. Men för att skona dig själv från vånda så skulle jag rekommendera ett test.
    Jo jag vet men det är inget jag tänkte på förrän igår egentligen... just för att den kan komma några dagar försent...
    Stress har jag också funderat på men jag har haft ett lugnt jullov :)
    Funderar mest på hur länge jag ska vänta innan jag gör ett test, känns efter 4 dagar lite onödigt att sätta pengar på det eftersom det troligen inte är nåt (fattig studerande som jag är...)
  • MulleNuh

Äh är väl bara att testa så du slipper fundera över det?

• Miafiahallonfjärt

Tja.. Visst kan du vänta men när man får för sig något är det alltid skönt att få svart på vitt. Såg att de sålde test på coop för typ 60 kr.. Visst är det lite pengar men men.. Hur gammal är du? Jag testade mig för ett tag sen gratis på ungdomsmottagningen. Här får man gå dit till 23 års ålder..

• Micaela
    MulleNuh skrev 2009-01-07 10:20:36 följande:
    Äh är väl bara att testa så du slipper fundera över det?
    Jo jag vet... Det här kommer att låta väldigt omoget men det känns dumt att lägga pengar på ett test... Just för att den antagligen kommer att komma om några dagar...
    Problemet är att när jag fått för mig nåt så märker jag hur brösten växer m.m...
  • Micaela
    Miafiahallonfjärt skrev 2009-01-07 10:22:00 följande:
    Tja.. Visst kan du vänta men när man får för sig något är det alltid skönt att få svart på vitt. Såg att de sålde test på coop för typ 60 kr.. Visst är det lite pengar men men.. Hur gammal är du? Jag testade mig för ett tag sen gratis på ungdomsmottagningen. Här får man gå dit till 23 års ålder..
    Ja ungdomsmottagningen har jag helt glömt bort :D Kan man gå dit och testa utan tidsbeställning?
    Coop är ganska långt borta och testen kostar ganska mycket på apoteket...
  • Miafiahallonfjärt
    Micaela skrev 2009-01-07 10:25:13 följande:
    Ja ungdomsmottagningen har jag helt glömt bort :D Kan man gå dit och testa utan tidsbeställning?Coop är ganska långt borta och testen kostar ganska mycket på apoteket...
    Här var det bara att droppa in iaf. Ringde dit före och dubbelkollade.. Gick ju på två minuter
  • Micaela
    Miafiahallonfjärt skrev 2009-01-07 10:34:45 följande:
    Här var det bara att droppa in iaf. Ringde dit före och dubbelkollade.. Gick ju på två minuter
    Va bra, tack för det tipset! :)
  • Nocia

Bara ett tips: Skulle ha fått mens måndagen. Jag testade på onsdagen, negativt. När jag sedan testade på måndagen igen var jag gravid. Så det kan vara lurigt att testa för tidigt.

Svar på tråden Hur länge skulle ni vänta innan graviditetstest