• Mlle M

Presenter hur gör man

Usch, har ett dilemma, jag haller pa med inbjudningarna och tillhörande informationsblad. Har i skrivande stund undvikit att nämna presenter da det känns lite ohövligt att ta upp det. Vi kommer att ha en brunch efterföljande morgon för övernattande gäster da jag skrivit ngt liknande typ: "För Er som övernattar kommer vi att ha en informell frukost/ brunch kl 10 i matsalen da vi även kommer att öppna eventuella presenter"

Jag har inte nämnt detta nagon annanstans men vi kommer att ha ett ganska stort kalas fran fredag till söndag och tja....vi vill ju inte fa en massa som vi inte behöver utan planerar att öppna listor hos nagra butiker men det vill jag inte skriva da det verkar väldigt girigt..... eller??

• Svar på tråden Presenter hur gör man
  • Luucie

Tycker inte du behöver nämna något om presentöppning dagen efter. Det kan de väl få reda på under kvällen eller när det sker.

Men fyll i en önskelista här på BT eller på någon annan websida (om ni har en?) och så hänvisar du bara till den i info bladet.

Behöver inte hålla på att linda in det så mycket. Folk vill oftast köpa en present när de blir bjudna på bröllop och då är det väl bara bra att de vet vad man önskar sig.

• Mlle M

Tack Luucie det har Du nog rätt i,

ville bara undvika att folk kom med paket till middagen men det kan kanske toastmaster upplysa om istället

• Ore

Jag tycker tvärtom jämfört med Luucie. En del av våra gäster blev besvikna att vi inte öppnade presenterna under kvällen, de hade nog känt annorlunda om de vetat om det i förväg.

Vi hade önskelista i en butik, våra familjer (som tog emot OSA) samt toastmastrarna hade våra önskelistor. En del frågade oss direkt.

Tänk på att inte önska er samma saker i olika butiker, bäddat för dubletter!

• Mlle M

hmm....efter ovanstaende inlägg funderade jag pa att göra sahar, vi meddelar själva samt saklart genom vara familjer var det finns present-listor, sedan ber vi i sadant fall toastmaster meddela alla gäster när dom anländer till herrgarden att vi kommer att öppna presenter vid söndagens brunch. Vad tros om det?

• Ore

Jag var bjuden till ett bröllop där de skrev i infobladet att eventuella presenter öppnades dagen därpå, i samband med en brunch. Tyckte det var jättebra, och kändes inte det minsta "ofint". Jag vet att det paret verkligen inte förväntade sig att par som pluggade men som ändå rest 150 mil för att fira deras bröllop skulle ha med sig present...

Svar på tråden Presenter hur gör man