• EllaMa

vad är save the date

vad är save the date kort?

Har läst och läst men förstår nog inte riktigt...
    Förstör man inte allt om man skickar ut sånna?

Ville bara höra med er vad det va bra för..om de va nåt jag vill ha..

• Svar på tråden vad är save the date
  • Toblerone

Det är väl bättre att skicka ut inbjudningskorten tidigare till de som har långt att resa isf. Onödigt tycker jag med Save the date kort. :)

• MolsonCanadian

Det finns ingen svensk version av sådana kort?
    Tycker det låter så urbota fånigt att skicka ut "Save the date" till svenskar.

• Ore

Man kan väl göra ett själv där det står "Håll datumet ledigt" elelr "Boka in detta datum" eller liknande...

• capu

Vi har beställt save the date, men det står det inte på korten.
    Står bara typ: vi gifter oss xx aug,inbjudan och detaljer kommer senare. Ville inte ha någon övertext.

• feministbrud

Ok, jag fattar poängen fast jag tycker fortfarande att det är fånigt. Jag ringde också och bjöd in utländska gäster muntligen före inbjudningarna skickades ut. Att sedan skicka ut hemliga kort är ju också urdumt. Vet inte om jag hade brytt mig om ett anonymt save the date-kort. Vem vet vad det kan vara? Hade det inte stått att det var ett bröllop så vet jag inte om jag hade hållit så hårt på datumet. Något annat kan ju komma upp och då får man ju ingen chans att bestämma vad man helst vill göra.

• sarling

Vi gjorde en rar liten kylskåpsmagnet till våra familjemedlemmar och mina två äldsta vänner som jag bara inte kan gifta mig utan. Då kan de se den ibland och bli påminda i förväg. I efterhand blir det ett minne. Men som sagt, det är knappast alla som behöver skicka ut sådant, det är överkurs!

• Angelblueeye

Blev "spara datumet" kort här. Vi gifter oss i Thailand o vill ju informera våra vänner att vi gjort det..o naturligtvis inbjuda till fest senare i sommar. Vi har inte riktigt planerat klart o valde att skicka ut en "avslöjande"inbjudan...

Idag X/X säger vi -ja till varandra under solen på Thailands strand.
    Detta skall firas med en fest den X/XX 2009.
    plats o tid kommer vid senare tillfälle men boka in datumet redan idag.
    puss o kram från
    Herr o Fru XXXXXXXX

Antar att vi ringer runt senare o info alla inbjuda gäster vart vi ska vara...lutar åt grillbuffe i vår trädgård i sommar o sen spelar vi upp bröllopsvideon på storbildsduk...

• lecaroline

Jag hajar inte det där heller riktigt. För 8 månader sedan visste inte vi heller vilken dag vi skulle gifta oss på. Allt verkar vara så fruktansvärt hysteriskt med vissa saker här. Och som jag själv blev upplyst om när jag var ny här inne. Man ska defenitivt inte gå på allt.. Då hade mitt bröllop varit uppe i 150 000kr istället för vår budget 100 000kr.
    Inget illa ment!! För man får mycket bra tipps och förslag här inne och alla är jätte snälla : )

• morsian09

Hej,

save the date har vi skickat, men endast till sådana gäster som måste boka flyg etc för att ta sig till landet (inte själva festplatsen då). En annan orsak är att vi gifter oss i början på september, så vi vill ge gästerna en chans att boka sina resor till Sverige så, att de inte missar vårt bröllop om de vill närvara. Nu blev det krångligt, men t.ex. min moster vill verkligen komma till vårt bröllop - men hon kommer säkert inte att vilja resa Shanghai till Sverige endast för mitt bröllop om hon redan bokat för semester i Sverige i Juli... om ni fattar vad jag menar?

Så ja, vi har skickat ut hela 5 Save the date-kort (vi skickar ut 70 inbjudningar sammanlagt i maj-juni ngn gång).

• morsian09

^ ja, skall tillägga då att vi inte gjort någon hemlighet av att vi skall gifta oss, så det är inte några som kan "skvallra" om det heller... :D

Svar på tråden vad är save the date