• Trulsa79

Är det fräckt att skriva dikter om pengagåva i inbjudan?

Funderar på att ha en liten dikt med i inbjudan där det framgår att vi helst av allt vill ha resebidrag istället för en ev present. Jag har knepat ihop en dikt utifrån olika dikter jag hittat här på Bt. Vad tycker ni är det fräckt och otrevligt att ha med en sån?

Vi tänkte ge Er ett litet tips
    På hur Ni problem med en ev. gåva löser vips!
    Vi önskar att ni fyller er plats på stolen,
    men kanske ger ett litet bidrag för vår bröllopsresa till ?solen?.
    Ett litet svin efter vigseln på ett bord kommer stå,
    valfritt bidrag han genom ryggen kan få.

• Svar på tråden Är det fräckt att skriva dikter om pengagåva i inbjudan?
  • starfish

nej absolut inte, så är det ju många som gör nu. :)
    men jag skulle tycka det är bökigt att ha en spargris. bättre om folk sätter in på konto eller att få resecheckar kanske?

• lottis77

I infobladet i såna fall.

• fromheretoeternity

Absolut inte inbjudan!
    Isf får man säga det när OSA tas emot.
    Tycker jag i alla fall!

• Trulsa79

Ja, det står på infobladet.

• sarling

Förutom att det kan bli förvirrat för att folk verkligen letar efter en faktisk sparGRIS så tycker jag att det är en jättebra idé! Kommer nog att inspireras lite själv

• Quicksand

Vi är mitt uppe i en sådan diskussion nu om vi ska skriva något liknande eller inte, men vi tycker att det låter lite som ett tiggeri, så vi vet inte hur vi skall göra riktigt.....
    Min m2b, tog med sig en liknande dikt till sitt jobb och frågade en del vad dom tyckte, och dom tyckte precis som vi,,,,lite som ett tiggeri....
    så ja det kan vara svårt, det är ju trots allt en tolkningsfråga!

• Trulsa79

Jo, hittade diktraden innan jag hittade paketet. Kanske man måste klura ut en ny rad? Eller så får man väl ställa en liten gris högst upp på paketet

• Trulsa79
    Quicksand skrev 2009-01-08 20:05:42 följande:
    Vi är mitt uppe i en sådan diskussion nu om vi ska skriva något liknande eller inte, men vi tycker att det låter lite som ett tiggeri, så vi vet inte hur vi skall göra riktigt.....Min m2b, tog med sig en liknande dikt till sitt jobb och frågade en del vad dom tyckte, och dom tyckte precis som vi,,,,lite som ett tiggeri....så ja det kan vara svårt, det är ju trots allt en tolkningsfråga!
    Det är ju just det jag är rädd för. Men samtidigt så är det ju ingen idé att låtsas att folk inte kommer komma med presenter, för det kommer dem ju.
  • tessan1982

Kan man inte skriva nått i stil med "Vi räknar givetvis inte med några stora presenter på vår bröllopsdag utan är glada att så många kommer för att fira vår speciella dag, men OM du önskar att ge oss en gåva till brölloppet och fantasin tryter så uppskattar vi hemskt mycket ett bidrag till bröllopsresan".. typ..
    jag menar, det äv väl inte så konstigt att man önskar sig pengar till en resa! Men formuleringen kanske inte ska framstå som "tiggig"

Svar på tråden Är det fräckt att skriva dikter om pengagåva i inbjudan?