• Sååå lurade

Ni som handlar på e-bay!

Jag har tänkt försöka köpa lite bordsdekorationer och satin eller organza band samt make up via e-bay. men är det krångligt.

Jag har paypal konto, men hur sjutton vet jag att jag inte blir rånad på portot...

Hur gör ni vana e-bayshoppare..?

• Svar på tråden Ni som handlar på e-bay!
  • rottizz1

Man får ju räkna ut vad portot blir- ofta är det dyrare med porto än det man handlar. Lägg ihop summan och se om det blir prisvärt.
    Handlade tex ett par byxor, fick dom för typ 1 dollar, portot var på typ 7 dollar men det blev så billigt ändå så det var värt att köpa dom där. Hoppas jag lyckats förklara =)

• stinch

Sen kan du jämföra vad andra tar för portot för ungefär samma saker för att få en uppfattning om vad som är skäligt. Du kan ju nästan räkna med att folk försöker tjäna några dollar på portot, men som föregående skrev så är det ju totalsumman som räknas!

• soffi73

jag brukar handla (bade köper och säljer) pa Ebay hela tiden, i Tyskland, England och USA. Jag har gjort det sa ofta nu sa att jag vet ungefär vad vissa saker kommer kosta i porto direkt. Och är det sa att jag vet att de lagt pa mer sa säger jag det till dom och det brukar inte vara nat problem. Maste bara klaras upp innan du köpt varan sa att säga. När jag köper i Tyskland kollar jag pa DHLs och DPDs hemsida vad det kostar ( sa jag inte blir lurad), allt gar efter vikt och vilket land det är till.

• Sååå lurade

vad bra, en del säljare har ju lagt upp alternativ så man kan välja porto till olika land, stämmer dessa tabeller, skäliga alltså?

Svar på tråden Ni som handlar på e-bay!