• Moomin

Barn på bröllop

Hej

Någon som har ett förslag på aktiviteter för barn som är med på bröllop? Vi kommer att gifta oss på ett annat ställe där vi inte bor så våra gäster kommer att få åka några mil för att vara med på bröllopet. Det finns dem som har barn i olika åldrar som är inbjudna till bröllopet. Men det är lång tid att sitta stilla för ett barn under självaste festen. Barnen är mellan 5 år och upp till 18 år. DEt kommer att vara runt 7 barn.
    Vore tacksam för förslag på lekar som inte är alltför vild och pyssel för barn.

MvH Moomin

• Svar på tråden Barn på bröllop
  • yessa76

Men dom som är 15 år och uppåt måste väl kunna "uppföra sig som vuxna" och sitta med på en middag och fest? Eller jag kan tycka är man över 10 år så måste kunna uppföra sig vid en middag ÄVEN om det är en middag och fest som innebär att man sitter still och beter sig som folk. Är man 10 år eller mer så måste man klara av det,, anser jag. ÄVEN om det innebär att det är TRÅKIGT eller trist eller nåt sånt.

• yessa76

Film i ett rum bredvid? Barnfilmer, alltså. Lekhörna med leksaker och böcker och godis? Fiskdamm som nån vuxen eller ett äldre barn håller i ? Dom som är 10 år och uppåt kan ha som uppgift att ta hand om dom små.

• Snuttis2

vi hyr ett större ställe som faktiskt har ett rum med tv spel och lite pyssel..så vi behöver inte fundera på det..
    det är väll barnens ålder som avgör aktiviteten..pyssel-block, kritor, tvspel-film och några serietiningar är nog vad jag skulle satsat på :) lycka till

• Snuttis2

PS om jag som förälder skulle ta med ett mindre barn på bröllopsfest skulle jag nog själv ta ansvar för att ta med någon leksak till barnet som han/hon brukar tycka är kul...

• Ja09

Små barn (5-10 år) tycker ofta om att pyssla,ta med papper (vitt &färgat), pennor, saxar,lim, paljetter/knappar, piprensare,etc.
    Skattjakt efter godis eller fiskdamm är ofta poppis. Dessutom är böcker och filmer bra att ha när barnen börjar bli lite trötta.

• Ja09

Om ni har mycket att förbereda inför bröllopet kan ni 'deligera' planerandet och genomförandet av skattjakten till ett eller två av de äldre barnen (tex 18-åringen?).

• Ja09

Hmm,nu blev det många inlägg på raken men jag komm just på ytterligare ett förslag. Samla ihop en hög serietidningsr och ta med. Funkar för barn 'mellanstora' barn.
    Ta med lite chips eller ostbågar som komplement till godiset.

Jag tycker att det är lika viktigt att tänka på sina små gäster som sina vuxna gäster.

Svar på tråden Barn på bröllop