• primulakarlsson

Blommfråga

Hej. Jag ka be min blivande svägerska att göra min bukett då hon är blomstehandlare. men jag är urkass på blommor oc blad. Jag skulle vilja ha med lite förslag till henne vilka blommor jag vill ha. Jag hittar dock inga bra bilder eller bildbank på nätet. Någon som kan hjälpa mig? Jag skulle vilja ha typ bild med text under där det står blommans namn. Hoppas ni kan hjäpa.

• Svar på tråden Blommfråga
  • MilosMamma

Kan inte hon hjälpa dig med förslag då?

• primulakarlsson

Asså hon vet inget än och hon har bara en liten butik som ite besteller hem så sädeles mycket. Så vore bra att vara lite förbeedd.

• passionsblomman

Jag har en del blomsorter i mitt galleri, namnen syns när du pekar på dem.

Annars tycker jag faktiskt att du ska be henne om hennes proffesionella hjälp. Det där med att man gör en brudbukett är ju mer än att bara rent fysiskt knyta ihop den. hon är förhoppningsvis utbildad, och att ta fram olika förslag och idéer är antagligen något hon tycker är roligt.
    Det är dessutom lättare om bruden INTE har varenda blomma "spikad" utan ett öppe sinne.

Välj någon blomma eller färg du gillar. Fundera över vad du vill ha för stil och känsla på hela dig, berätta om din klänning, så kommer det att bli hur bra som helst!
    Det ska inte behöva vara ett jobb för dig att lära dig massor av blommor för att få en riktigt fin bukett.

Lycka till, och fråga gärna om det är ngt särskilt du undrar.

primulakarlsson skrev 2009-01-11 15:46:51 följande:
    Asså hon vet inget än och hon har bara en liten butik som ite besteller hem så sädeles mycket. Så vore bra att vara lite förbeedd.
Svar på tråden Blommfråga