• konstigabaralillajag

"Dubbelvigsel"?

Jag och min sambo ska gifta oss. Det blir ett enkelt borgligt bröllop och en fest för vännerna på kvällen.

Min bästa vän och jag pratade idag och vi började prata lite löst om att gifta oss samtidigt, dvs borgligt bara vi 4 och vi är deras vittnen och de är våra. Vi har varit vänner långt tillbaka (14 år) och har många gemensamma vänner samt våra sambos kommer bra överens. Dagen firas enskilt efter vigsel med våran släkt på varsitt håll och kvällen avslutas med en gemensam fest med våra vänner tillsammans med mat, dryck och en massa vänner omkring oss...

Ngn som varit med om detta innan???

• Svar på tråden "Dubbelvigsel"?
  • Fenixx

men ska man tro på sägen så ska man inte ha dubbelbröllop, då det alltid går olyckligt för ett av paren sägs det.

• konstigabaralillajag

Jasså... det har jag aldrig hört talas om :)

• suzem

Jag tycker det låter som en jättebra idé!

• På rosa moln

Personligen så skulle jag nog ha väldigt svårt att dela uppmärksamheten denna dag med någon annan än min nyblivna man fast om ni inte har problem med det så håller jag med om att det är en väldigt fin idé :)

• konstigabaralillajag

Jo, de flesta skulle nog inte vilja dela på sin dag med ngn annan men för mig är detta ett bra sätt pga att jag har social fobi och vill inte stå i centrum :)
    Sedan blir det en dag för oss 4 att minnas tillsammans...

Men jag får se hur det blir. Vi får diskutera medd varandra mer så vi vet att vi står på samma "plan" för annars går det inte. Men helt omöjligt är det nog inte.

Tack för era svar!

• Aleta

Jag tycker att det låter jättemysigt! Vilken grej att kunna dela tillsammans med sin bästa vän.

• Tooticki

Jag har en gammal kollega som hade dubbelbröllop, hon och hennes man var det första paret. När prästen skulle fråga "Vill du ta NN till din man och älska honom i nöd och lust?" säger prästen man nummer två. Hon protesterar och de börjar om. Även andra gången blir det fel och hon brukar skämta om att hon egentligen inte vet om hon är gift med sin livskamrat eller sin bästa väns

Kör på det om ni vill, lycka till!

• JanetKim

Det lät ju jätte roligt! Lycka till!

Svar på tråden "Dubbelvigsel"?