• Miss Sofie

Vigsel utomhus?

Hej hej,

Ar det nan som har haft vigseln utomhus? Kan ni ge lite tips? Vad ska man tanka pa? Vad hade ni for back-up plan om vadret va daligt? Fick era gaste sta upp eller sitta? Hur var ljudet?

Vore valdigt tacksam for alla tips!
    Oh har ni bilder oxa som ni kan visa sa vore det helt underbart!!

Tack!

• Svar på tråden Vigsel utomhus?
  • pallesj

Vi gifte oss utomhus i mina morföräldrars trädgård så vår backup.plan var verandan men den behövdes inte som tur var. Våra gäster satt ner, tror inte det är så mycket att tänka på tycker jag, Bara att koll med prästen så han/hon går med på det.

• Aleta

Vi gifte oss utomhus i vår trädgård.

Back up-planen var att vara i det stora partytältet (vilket inte hade blivit lika fint).

Vigseln tog ca 15-20 minuter och gästerna stod i en halvcirkel runt omkring oss.
    Vi hade en orkester som spelade och förstärkning på sång men inte på vigselförrättaren och oss. Man får inte prata för tyst förstås.

• ia7

Vi skulle gifta oss ute men spöregn hela förmiddagen gjorde att vi fick vara i kapellet som fanns i närheten, men det gjorde inte ett dugg. När vi kom ut strålade solen igen!

• Allimac

Jag är jättenervös för vädret.. gifter oss på en brygga vid vättern den 16 Maj och har ingen backup plab.. Paraply??

• D 13

Hej hej, Jag hoppas att vädret är kanon den 16 maj... =)
    Vet inte hur stor brygga det är men annars kanska ni skulle kunna ha ett lite mindre tält för er och gästerna kan ha paraply... ?

• Leilani

Vi ska gifta oss utomhus och våra gäster kommer att stå upp under vigseln. Ljudet kommer nog inte vara det bästa för våra gäster då vi kommer finnas på en ö ca 2m ut medan gästerna står på land men det bekymrar inte mig, det viktigaste är att de är där och att jag får et bröllop jag har drömt om.

om det skulle vara så att vädret är dåligt så får vi viga oss under ett partytält på min fars tomt precis brevid sjön.

• Miss Sofie

Tack sa mycket, ar det nan mer som har tips och bilder?

• PL080802

Vi hade regn på förmiddagen och regn i luften innan vigseln och stod därför under ett tält (som vi inte hade behövt men det visste vi inte). Skulle rekommendera att smycka tältet (kolla in amerikanska bröllopssiten typ theknot.com), vår grej var en sista minuten fix. Annars kan man ju stå under ett stort vitt paraply eller ett parasoll. Det negativa med ett tält är att det blir tältpinnar etc i vägen för gästerna och på alla foton. Om det inte är sol skulle jag rekommendera att även fotas i något fint ljus inomhus. Om det blir regn skulle jag rekommendera att ha en back-up plan för frisyren (utsläppt med lockar, blev rak utsläppt för mig). Jag hade ett par skor med kilklack under vigseln (som tålde fuktig mark) och ett par sidenskor senare på em/kvällen och under dansen. Andra tips för utomhusbröllop är att ha mick för de som sjunger och ev för vigselförrättaren.

• PL080802

en sak till: om det hade blivit spöregn hade vi vigts inomhus med utsikt äver Vättern, det hade också blivit fint. Jag tror att alla ser sin bröllopsdag framför sig som solig med perfekt väder och blir den det är det fantastiskt men jag lovar att ni kommer att ha en fantastisk dag oavsett väder. Sen är det intressant att det första många frågar efter bröllopet är om vi hade fint väder. Ni som är i Stockholm idag 13/1 kan titta på himlen och se hur vår himmel såg ut när vi gifte oss och det var underbart fint ändå.

• brud 090801

JAg hänger med här! vi ska gifta oss utomhus den 1/8 i år. Det är lite nervös över vädret för som ajg är just nu har vi ingen bra backup.

Svar på tråden Vigsel utomhus?