• momi boki

hur ska de gå...

jaha nästan allt är klart inför våran dag som sker 10/10-09 vi sakna väl ca 15000 kr till för att få ut det allra sita sakerna som måste fixas, vi vill inte lägga mer en 30000 kr på bröllopet då vi tycker redan där de är mycket pengar för att bevisa sin kärlek osv. vi saknar som det är nu alkoholen, tårta, kostym till bestman, och halva lokal kostnaden, vi har räknat med alkohol 7000 vin o öl för ca 45 personer, tårtor kommer jag baka själv hemma vanliga enkla med rosa marsipan och dekorera med blommor jag köper, ca 1500 kr för 6 st inte så dyrt med grädde o sylt, kostym räknar vi 2000 för från dress man, o hyran på lokalen 3000 kr kvar , men de ja undrar är om de låter rimligt det som jag skrivit? alkoholen för 7000 vinet vi bestämt att ha kostar max 60 kr flaskan o de är 3 glas i varje, ? flera som har ekonomiska hinder som inte skulle ha dykt upp?

• Svar på tråden hur ska de gå...
  • BlendaSigne

har du kollat på budgetverktyget här på BT - testa det, där listas många av de poster som man kanske glömmer annars...

• momi boki

blendasigne,,, nej ska kika på det idag tack så mycket för tipset

• MulleNuh

tror inte det kommer kosta 7000:- för alkoholen!!!

• Lattelover

Man brukar räkna ca 5 glas vin per 75 cl vinflaska. Ifall ni inte har jättttestora glas förstås. Och att det går åt 2-3 glas per person. Om ni vill o kan, låna ihop vinkaraffer från vänner o bekanta så kan ni köpa Bag-in-box o få ned priset ytterligare.

• momi boki

jo vi har funderat på att ha bag in box. efter som det skiljer sig massor i priset i längden.

mullenuh! varför tror du inte det dyrare eller billigare?

• 27juni2009

momi boki: ett tips är jau att passa på att handal kostym till mannen din nrä dressman har en av alla sina driver, då lär ni komma under 2000 de har ju driver ganska ofta o kommer definitivt att ha det inför studenten

• momi boki

27juni2009. jag har köpt en därifrån nu på julrean till karl min =) så tänkte passa på nästa drive oxå fick den för 999 normal priset va 1999=) så nöjd

• Lattelover

momi boki skrev 2009-01-13 13:55:39 följande:

jo vi har funderat på att ha bag in box. efter som det skiljer sig massor i priset i längden.mullenuh! varför tror du inte det dyrare eller billigare?
    För drygt 2000 kr kan ni få 6 boxar vin (ca 120 glas) och 100 flaskor öl. Ska ni sen köpa avec på systemet så blir det 1000-2000 till beroende på sort o mängd. Mousserande vin för 600 kanske. Oöppnade förpackningar kan man dessutom lämna tillbaka på systemet
  • momi boki

lattelover, super bra =) tack

• momi boki

hur många glas vin får man ut på 3 liter ?

• Lattelover

momi boki skrev 2009-01-13 15:06:27 följande:

hur många glas vin får man ut på 3 liter ?
    jag har räknat med ca 20 i mitt exempel. Dvs köper ni 6 boxar blir det 120 glas. På själva boxen brukar det stå "24 glas", de räknar 1.25 dl per glas då. Jag tycker det är bättre att räkna me lite marginaler. Ni känner era gäster bäst o vet om de är vin- eller ölpimplare, eller i "värsta fall", både och
  • momi boki

hehe så sant så men sluoer super tack för tipset o all matematisk uträkning=) nu blev de mycket lättare måste jag säga =)

• MilosMamma

vi köper all alkohol i tyskland o vi räknar med 7000 men då för 80 pers.

Svar på tråden hur ska de gå...