• Thewedding

Vilken tid ska ni gifta er i kyrkan ?

Vi är oense om vilken tid vi ska ha , vi fick välja mellan 13.30 och 16.30 och jag ville ha 13.30 men min sambo tycker att det är för tidigt.

Tycker ni det ?

Varför skulle det vara för tidigt, för jag tycker det blir för sent att äta tre rättersmiddag kanske vid 18 -18.30 festen blir ju så kort då.

När ska ni gifta er och varför valde ni den tiden ? Och vad ska ni hinna med att göra innan ?

• Svar på tråden Vilken tid ska ni gifta er i kyrkan ?
  • 090715

Vi skall gifta oss kl 16 i november! Vill att det skall vara mörkt ute så att levande ljus lyser på kyrkan!

• Hemlig2009

Vi ska gifta oss 16.30. Tycker festen blir alldeles för lång annars, alla uppskattar inte heller delen med att "stuffa runt" på dansgolvet. Plus att det blir stressigt att bli färdig till så tidig vigsel vad jag har hört, blir ju även en väldigt lång dag för gästerna.

• Thewedding

Jag pratade nyss med frisören , och hennes tidigaste tid var kl 9 och jag tror inte hon hinner få mig , min sambo min syster färdig så vi hinner ta kort innan kl 13.30.

Så jag förstår lite vad ni menar.

Tycker det är synd att man inte kunde få välja en egen tid.

• Suss o Jonas

När jag skulle boka kyrkan så sa jag att jag ville gifta mig kl 15.
    Hon blev små sur och sa att vanligtvis så är det kl 14 som gäller och när hon sedan insåg att det dessutom var en fredag, ja då kunde hon ju inte garantera att det fanns personal som jobbade utan vaktmästaren kunde öppna så fick vi fixa kantor själv. (hade redan sagt att vi skulle ha en annan präst än den som normalt jobbar i den kyrkan).

Blev lite sur själv för det är mitt bröllop och jag vill ju gärna ha det som jag själv vill men samtidigt inte behöva känna att personalen som arbetar i kyrkan är sura för att det är "för sent" och de helst vill gå hem och jag då känner mig stressad.

• Thewedding

Vi ska ringa tillbaks i morgon och se vilka tiderna dom andra kyrkorna har i Stenungsund. För hittar vi en runt kl 15 tar vi nog hellre den kyrkan. Vill oxå bestämma min egna tid

• AnAngel

14:30 tar vi... passar nog bra, fanns den eller 16:30 att välja på... Kyrkan är egentligen inte öppen då, prästen skulle vara i en annan men de bytte plats... och det är i sthlm mitt i stan, känns underbart!

Svar på tråden Vilken tid ska ni gifta er i kyrkan ?