Vad kostar fotograf?
Vad kostar det om man vill ha bröllopsbilder tagna av fotograf? jag menar inkl förstoringar etc.
Försöker få fram en någorlunda vettig siffra när jag ska leta fotograf nu
Vad kostar det om man vill ha bröllopsbilder tagna av fotograf? jag menar inkl förstoringar etc.
Försöker få fram en någorlunda vettig siffra när jag ska leta fotograf nu
jag betalar 6000 för 1 timme 1 förstoring ingår 30 kort högupplöst på cd o tackkort. + resetillägg
Beror lite på vart i landet du vill att fotografen ska finnas. Jag mailade runt till de fotografer jag hittade i Linköping och fick deras prislista. På det sättet kunde vi jämföra och bestämma oss för vad vi ville ha och vad det fick kosta.
Det kan variera väldigt mycket! Från 5 000 till hur mycket som helst fick jag fram.
Vi betalar 3.100 för fotograferingen sen kommer bilder och förstoring uptill det.
Beror helt och hållet på vad man vill ha för något. Vissa vill ha hela dagen dokumenterad, andra bara nån timmes porträtt. Och så finns det fotografer som "släpper" bilderna (man får en CD med bilderna på), och de som inte gör det. Du måste nog kontakta ett gäng fotografer för att få fram ett vettigt alternativ för dig.
Lycka till!
vi kommer ha en fotograf som håller på att utöka sin portfolio
så i utbyte mot att hon får fota oss till sin portfplio får vi gratis studiofotografering med många bilder! sen får vi det på cd för att kunna framkalla själva som vi vill.
Soon and very soon skrev 2009-01-13 18:33:11 följande:
Är det någon som kan rekommendera en fotograf i Uppsala (någon bra och billig)
Vi betalar 5400:- inkl reseersättning och då är det en timmes porträtt fotografering, en timme repotagefoto, TTD bilder, 15 i album, 1 förstoring och alla bilder högupplösta på DVD där ca 40st är retuscherade (om det stavas så).