• Daisy09

Tyllpåsar? Är det en bra idé?

Såg en länk angående tyllpåsar på bröllopet? Är det någon som använt/kommer att använda det? Vad har ni fyllt dem med och är det en bra idé eller bara bortkastade pengar?

• Svar på tråden Tyllpåsar? Är det en bra idé?
  • EmmaochMagnus

Vi fyllde våra med godis. Du vet såna där snöbollar och röda gelehjärtan! I barnens la vi även ner ett kinderägg!
    Uppskattat!!!

• Saltakatten

Vi hade drinkbiljetter i våra. Hade vi haft fri bar hade vi inte använt tyllpåsar över huvud taget. Tror jag i alla fall...

• Daisy09

Hmm. Bra idéer. Lämnade ni ut dem till folk eller blev det en del av dukningen?

• Saltakatten

Tanken var att de skulle vara en del av dukningen men eftersom vi glömde dem så delades de ut efter middagen. Klantigt

• Daisy09

Det kommer nog att bli både ett och annat som glöms när dagen kommer, men det gäller att strunta i sånt och bara njuta!

• Daisy09

Har letat runt och funderar på små presentaskar istället! Tänkte att man kunde texta namnet på dem och använda dem som placeringskort också!

Lite Kinder egg fenomen

• Tjinglan

Vi har riset i organzapåsar. Inte nödvändigt egentligen, men känns lite extra lyxigt på något sätt. Matchar med färgtemat.

• maj2010

Jag var på ett bröllop där de hade gjort placeringskorten av tändsticksaskar som de hade klätt i fint papper, skrivit namnet på och lagt ett par karameller i. Gulligt!
    Samma sak kan man ju göra med tablettaskar om man känner för det. Funderar själv på askar med minttabletter. Kan ju komma till pass om nån av gästerna hittar en flört under kvällen ;)

• Daisy09

Hmmm. Låter i och för sig charmigt, men vill man ha godis som man ska äta där det legat tändstickor? Känns lite giftigt... Och vad gör man med alla tändstickor om man nu har ca 50 gäster?
    Tror jag håller mig till presentaskarna, men man kan ju lägga små polkagrisar eller mintpastiller i dem istället för dragéer.

• maj2010

Det var karameller med papper på, men jag förstår vad du menar...

Daisy09 skrev 2009-01-15 16:21:13 följande:
    Hmmm. Låter i och för sig charmigt, men vill man ha godis som man ska äta där det legat tändstickor? Känns lite giftigt... Och vad gör man med alla tändstickor om man nu har ca 50 gäster?Tror jag håller mig till presentaskarna, men man kan ju lägga små polkagrisar eller mintpastiller i dem istället för dragéer.
Svar på tråden Tyllpåsar? Är det en bra idé?