• minimia

    Praktikplats Skåne!?

    Hej allihopa.

    Jag har ett ganska stort problem. Eller kanske inte stort men i alla fall, ska berätta. Det är såhär att jag söker jobb och är inskriven på arbetsförmedlingen då + att jag har hjälp med bidrag från socialen. Man måste då och då visa upp en lista på vad man har sökt, sist skulle man ha sökt 20 jobb i månaden. Naturligtvis sökte jag allt jag kunde hitta för att få ihop 20 jobb. Jag sökte då ett restaurangjobb där de skrev att jag kunde få praktik och sen jobb därefter. Och nu måste jag ta detta eftersom jag inte fått något annat. Saken är den att jag inte klarar av restaurangjobb och den stressen, det vet jag eftersom jag jobbat inom det innan. Det är inte alls som jag är kräsen... + att jag har svårt för att äta själv så har jag inte dessa krafter att klara av ett sånt jobb. Jo, det var dumt att söka jobbet, det förstår jag nu. Min fråga är om någon här vet något i Skåne, någon praktik där jag senare kan få jobb? Förstår att man inte kan bestämma sånt här, det gör jag. Men frågan är fri och jag har msn om det finns något där jag kan berätta allt om mig själv m.m. Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Praktikplats Skåne!?
Svar på tråden Praktikplats Skåne!?