• BlivandefruGustavsson

    Help! Kostym?

    Vilken färg på kostymen? Vi ska ha ett enkelt, hemligt bröllop i sommar. Tänkte även att han ska ha användning av kostymen även i framtiden. Svart känns så mörkt på sommaren? Grått, blir det tråkigt? Accentfärg till? Absolut inte rosa, det vägrar han ha Tips? Gärna med bilder

  • Svar på tråden Help! Kostym?
  • mintursnart

    Kolla in www.suitopia.se de har skräddarsyda kostymer ifrån ca 2000kr i alla regnbågens färger..
    Jag gillar ljusblått..

  • Hemlig2009

    Om han ska ha användning för kostymen i framtiden hade jag satsat på svart, grå eller mörkblå, dvs de klassisa färgerna som han alltid kommer vara uppklädd i på bröllop, dop, begravningar osv.

    Vi gifter oss den 23 maj och min sambo ska ha svart kostym, hur snyggt som helst!

    Tycker man svart är mörkt så är en grå kostym fint: lila, ljusgrönt, ljusblått är fint till. Gå och titta på slipsar, de är ju designade för att vara accentfärger till en kostym.

  • senofobia

    Jag tycker ljusblått låter fantastiskt..Vitt?

  • BlivandefruGustavsson

    Grönt är en av mina favoritfärger...men ljusblått till grått blir nog jättefint! Måste fundera ut vilken färg jag ska ha på min klänning, lutar åt ljusbeige eller nåt sånt. Ska inte ha en bröllopsklänning,utan bara en finare festklänning typ....

  • senofobia

    Man kan beställa tygprover ifrån suitopia, det gjorde vi, då kan du matcha kostymen perfekt med din klänning om det ör det du vill..

  • shakynose

    Jag tycker att grått är lite trist på en finkostym! Till jobb, absolut, men inte till fest!
    Jag röstar på mörkblått. Matchat med bruna skor.

  • Karl1970

    Min favvo är Riktigt mörkgrå kostym(nästan svart) med Ljusgrå väst.

  • solhatten

    Men blivande ska ha en mörkmörkbrun kostym. och ivory väst till. min klänning är ju ivory och jag ska ha brunt band i midjan =)

    brunt passar ju till beige också=)

Svar på tråden Help! Kostym?