Inlägg från: AnRo09 |Visa alla inlägg
  • AnRo09

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Här är en till som ska stå brud i augusti! Närmare bestämt 8 augusti!
    Tycker väl att jag har ganska bra koll på läget men känner mig ganska stressad ändå
    save-the-date korten skickades ut i slutet av september, eftersom jag visste att många av våra vänner är på semester då och jag vill att de kommer på vår stora dag.

Klänningen sydde jag upp på semestern i Thailand. Vi sydde även upp kläder till m2b.
    Tyg köpte jag till vår tös som ska vara näbb. Så den klänningen ska jag sätta mig och sy om någon månad

milosmamma:
    Man kan välja vilken präst man vill. Bara den tillhör svenska kyrkan. Vi ska ha en annan präst än den som jobbar i kyrkan där vi gifter oss.

• AnRo09

Här är en till som älskar panduro! Var där igår och inhandlade allt till inbjudningskort, festhäfte och placeringskort! Så nu är det bara att sätta igång med tillverkningen! Roligt!

• AnRo09

Jag har inte så stor koll på hur många som vi är på tråden och alla datum på bröllopen så jag tänkte se om vi kan göra en lista....
    Jag börjar så kan ni väl fylla på.

AnRo09 - 8 augusti

• AnRo09
    Gjorde lista i datumordning. Litye roligt att se vem/vilka som är först ut och så...

Saggezza - 1 augusti
    Mrs baom - 1 augusti
    Joplin09- 1 augusti
    Ouno - 1 augusti
    AnRo09 - 8 augusti
    Julis31 - 8 augusti
    J D - 8 augusti
    agiiwi - 8 augusti
    Milosmamma - 29 augusti
  • AnRo09

Joanna75

Om du skickar ut save-the-date-kort nu kan de ju planera in ert bröllop under sin semester. Jag tycker 8 aug {#lang_emotions_wink}

• AnRo09

Oj vad många vi har blivit på listan. Vad roligt! Denna helgen kommer jag sitta vid pysselbordet. Jag har börjat med inbjudningskorten! Jag hoppas på att vi blir klara idag, så jag kan börja med festprogrammet!

Annars tror jag att jag har ganska koll på läget just nu. Sitter och tittar på olika frisyrer men har inte hittat någon bra sida på nätet än. Någon som vet?

• AnRo09

bondbönan. jag tycker inte att ni ska ändra datum.

• AnRo09

Lista blev jätte bra!!!!!!!!!

Ja, vad ska vi ha för mat? Vi kommer att bjuda på buffe-kall mat. Jag har lämnat över allt ansvar till min kompis som sköter allt med maten.
    Just nu håller jag på att leta klänning till mina tärnor.

Hur många tärnor resp. bestman har ni.... om ni har några?

Funderar även på vem/vilka jag ska tillfråga som toastmaster. Usch vad det är jobbigt med beslutsångest!

• AnRo09

Jag har tänkt att göra vår tårta själv. Ska gå tårtkurs nu under våren. Så jag hoppas att jag klarar av det själv!
    Jag ska ha vanliga tårtor i trappa, om ni förstår hur jag menar {#lang_emotions_wink}

Vitt täcke med rosa roser.

• AnRo09

Jag är klar med vårat festprogram. Känns som ett steg närmare.....
    Nu är det bara resten kvar

• AnRo09

När2blir1
    Man har dagar då allt känns som om man var på ruta 1 hela tiden. Sen kommer det ett ryck och då gör man jätte mycket och sen orkar man inget o sen ett ryck.... Jag du förstår kanske hur jag menar
    snart ska du se att du har allt klart.

• AnRo09

Jag är sååååå himla glad!

När jag och m2b började planera maten ville båda ha 3-rätter och givetvis varm mat. Men efter mycket räknade och letande kom vi fram till ha göra maten själva och att ha kall mat. Eftersom det inte finns någon möjlighet att laga el värma maten i den lokalen som vi har hyrt.

Nu till den stora glädjen. M2B har pratat med en kille som har lovat att laga maten, duka fram och plocka bort allt till ett pris av 60 kr per person. Jag trodde att han drev med mig när han sa det. Men ni läste rätt 60 kr!!!!!!
    Förrätt: skagentoast
    varmrätt: pot.gratäng med kyckling och gorgonsola sås (el hur det stavas)
    Efterrätt: inte klart än

Var bara tvungen att skriva av mig lite....

• AnRo09

Joplin09
    Han lagar den varma maten och ser till att den är varm och framdukad och bortdukad.
    Skagen toast gör jag själv.

Sommarbrud2010
    I värmland finns han.

• AnRo09

Jag är sååå besviken på en del av mina arbetskompisar just nu!
    Jag har sagt klart och tydligt att jag inte vill att objudna gäster, därav mina arbetskompisar ska komma på bröllopet. Jag har talat om att jag bara vill att de som får inbjudan ska komma.
    Nu har jag fått höra att 4 st på jobbet planerar att komma på bröllopet trots att de inte är bjudna. De motiverar sitt agerande med att kyrkan är öppen för alla och man kan inte stänga ute folk från kyrkan.
    Jag vet att kyrkan är öppen för alla men jag blir så besviken när man klart och tydligt har sagt vad man önskar. Jag hatar folk som inte kan respektera andra!

Tycker ni att jag överreagerar eller vad ska jag göra?

• AnRo09

Jag tycker att det är respektlöst. Jag har sagt rätt ut: Jag vill inte att ni ska komma. Jag vill bara ha min/vår släkt där och de närmsta vännerna.
    Men men åter igen.... kyrkan är ju öppen för alla.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!