Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Sådär idag har jag bokat sminket =)

• MilosMamma

D 13 skrev 2009-01-30 16:39:46 följande:

Var skall man vara i planeringen om man gifer sig den 1:e aug?
    Oj det är så olika.
    'Vi gifter oss 29 augusti och vi har:
    Bokat kyrka
    bokat festlokal
    bokat smink
    köpt hem alal saker till inbjudningskoretn
    HIttat The klänning som jag snart ska beställa
    Frågat tärnor
    frågat bestman
    frågat toastpar
    fixat barn och hundvakt
    fixat frisör
    fixat fotograf både till vigsel fest och secret box
    Tittat ut våra ringar.
    Tror de va allt =)
  • MilosMamma
    JanetKim skrev 2009-02-08 12:35:45 följande:
    Nu är inbjudningarna färdig å postade!Så nu är det bara att vänta på reaktionerna från alla!!! :D
    Oj va duktigt, själv ska jag leta fram ett USB minne nu och spara framsidan på inbjudningarna plus att jag ska skriva själva inbjudan nu.
    Sen ska jag till pappas firma io veckan o skriva ut det direkt på inbjudningarna tänkte jag, någon som vet hur man gör om man bara vill ha det på ena sidan på ett papper som är 14,5 ' 29?
  • MilosMamma
    Goaste skrev 2009-02-09 07:50:01 följande:
    min svägerska frågade mig igår om jag ahde beställt bukett än. Nä inte än, sa jag då men började bli lite fundersam. Vi gifter oss 22/8. När beställer man bukett, kanske iofs skiljer lite landet över... Men jag vill ju inte bli utan!
    Haha, förlåt att jag skrattar men du kommer inte bli utan =)
    Det är bra att gå in och prata med floristen ca 2 mån innan och sen lägga beställningen 1 mån innan. Att beställa så här långt innan gör nästan ingen och man brukar säga åt bruden att komma tillbaka när det närmar sig.
  • MilosMamma
    JanetKim skrev 2009-02-09 09:20:59 följande:
    Tackar! Jag känner mig jätte duktig!tyvärr så kan jag inte hjälpa dig hadde fullt upp att skriva inbjudnigarna.Det tog ett tag vid tanke på att det var ett tag sedan man höll på med sånt här på darotn!
    Ingen fara det är inskrivet i datorn nu så nu ska jag bara skriva upp alla namn rätt på ett papper så jag kan skriva in det smidigt när jag ska skriva ut dom. Förhoppningsvis idag.
  • MilosMamma

ska du inte ha extrema blommor utan en mer normal bukett räcker det gott å väl med 1 månad innan.

Goaste skrev 2009-02-09 09:49:48 följande:
    Nej jag blir nog utan ! Men funderade mest på hur långt innan man behöver beställa. Kan ju ringa och fråga.
  • MilosMamma

Sådär ja, nu sitter jag o pysslar ihop Inbjudningskorten =D Så kul, men vilken tid det tar..
    Bruna o rosa, dom ligger i galleriet, ja både i mitt och i det öppna. Vad tycks??

• MilosMamma
    andbeyond skrev 2009-02-13 10:06:46 följande:
    Jättefina! :) Smart att ha kontaktuppgifter på en "egen" sida av kortet!
    Tack.

Det är mest rent så och sen finns all info på våran bröllopssida.
    Jag vill ha det nogorlunda rent i inbjudan
  • MilosMamma

Hej, Du kommer skrivas med när jag skapar nästa tråd. =) Blir himla långt i början annars så är det bra o rensa lite ifall några inte längre är med i tråden.

Här hemma har jag rycket och idiotstädar, så skönt när det blir klart, dessutom har vi sålt våran klump till dator så datarummet är tomt på skrivbordet så här blir min Weddinghörna, Höhö Lyxigt =D

Holi skrev 2009-02-17 11:20:59 följande:
    Jag vill gärna stå med bland 1/8-gänget, hur gör man det? :)
  • MilosMamma

Tält är ju annars ganska billigt att köpa. det gjorde min morbror tilld eras bröllop, han sålde dom med vinst sen.

LadyLuck skrev 2009-02-18 16:30:52 följande:
    Hej hej!Känns bara så bra allting..kyrka klar 29 aug och fest på tomten i tält! :) Allt är lixom spikat! Har fått 6 olika offertet från tältuthyrare...har ni några tips???? Rekommendationer eller så på tält?Kram
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!